rdekstop: typing Q

Nick Demou ndemou at gmail.com
Wed Apr 21 18:54:54 EEST 2010

2010/4/20 Sarantis Paskalis <paskalis at di.uoa.gr>:

> Πρέπει να είναι το πληκτρολόγιο στο Linux (όχι στο remote windows
> μηχάνημα) γυρισμένο στα ελληνικά.  Άλλαξε το πάλι στα
> αγγλικά-αμερικάνικα και θα ξαναεμφανίζεται το q.

!Ευχαριστώ Πασχάλη, αυτό είναι! Αυτό που έχει πολύ ενδιαφέρον είναι
πως γίνεται και κάποια στιγμή το local linux καταλήγει να έχει άλλο
keyboard layout από το remote windows. Κανονικά αυτό δεν σημβαίνει
(επειδή έχω το ίδιο shortcut  για αλλαγή keyb-layout και στα windows
και στο linux και επειδή το keyb layout είναι ανεξάρτητο ανά
εφαρμογή). Είναι τραγικά δύσκολο να το καταφέρεις αλλά βρήκα τελικά
πως να το αναπαράγω:

0) επιλέγω να βλέπω σε ποιο keyb layout είμαι από το LED του scroll
lock για να κταλάβω τι θα συμβεί -- επίσης επιλέγω να αλλάζω keyb
layout και με έναν εναλλακτικό πληκρισμό (είχα το alt-shift σαν βασικό
και πρόσθεσα το ctrl-alt)

1) ανοίγω ένα rdp session με windows και γυρνώ σε greek keyb layout

2) σε ένα terminal δίνω την εντολή
   sleep 1 && gnome-screensaver-command -a
   (για να ενεργοποιήσω τον screen saver μετά από 1 sec)

3) επιστρέφω στο rdesktop και περιμένω ~1sec για να ξεκινήσει ο screen saver

4) κάνω ένα κλικ για να δω την προτροπή για password (έχω την σχετική
επιλογή στον screensaver), αλλάζω το linux keyb layout στα αγγλικά και
δίνω το αγγλικό μου password (mymamadidntloveme)

5) το focus επιστρέφει στο rdesktop και το windows keyb layout είναι
φυσικά ακόμα greek αλλά το linux keyb-layout είναι πλέον english και
το bug παρουσιάζεται. Όσες φορές και να πατήσεις alt-shift δεν γίνεται
τίποτα. Πατάς ctrl-alt για να φέρεις in-sync το keyb layout των
windows και του linux. Το bug χάνεται

Δεν ξέρω αν το βήμα 4) παίζει ρόλο για την εμφάνιση του bug.

(γενικά έχω μια αίσθηση ότι rdesktop και gnome-screensaver δεν τα πάνε
και πάρα πολύ καλά μεταξύ τους... ίσως να έχει να κάνει με το ποιος
έχει access στο keyboard...)

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS
mymamadidntloveme... για να δούμε ποιος θα ψαρώσει