Re: τι μπορούμε να κάνουμε όταν το σύστημα swap-άρει σαν τρελό?

Nick Demou ndemou at gmail.com
Fri Sep 11 11:59:18 EEST 2009

2009/9/9 Michael Iatrou <m.iatrou at freemail.gr>:

> Πέρα από το ulimit, που θέλει λίγη προσοχή, η πιο απλή λύση είναι να
> μειώσεις το μέγεθος του swap. Έτσι θα αναγκαστεί να κάνει την εμφάνιση του ο
> OOM killer πριν φτάσει το σύστημα να γίνει non-interactive.

δηλαδή Μιχάλη αν σε καταλαβαίνω σωστά ο OOM killer εφόσον το σύστημα
έχει ελέυθερη μνήμη swap θεωρεί ότι όλα είναι ΟΚ και δεν "σκοτώνει"
κανένα process?

Εν πάση περιπτώσει με αφορμή την πρόταση σου κοίταξα μετά απο χρόνια
το setup μου στο γραφείο και πρόσεξα κάτι ενδιαφέρον: Αυτό που υπέθετα
εγώ πως βουλιάζει τον ΗΥ μια φορά στους Χ μήνες είναι η υπερ-χρήση της
swap (δηλαδή πάρα πολλά page-ins/outs ανά δευτερόλεπτο) με αποτέλεσμα
τρελά IO waits και συνεπώς πάναργη απόκριση. Τώρα όμως βλέπω πως στο
γραφείο (εκεί που είχα και το πρόβλημα πριν λίγες μέρες) έχω μόλις
512Μ swap με 1GB RAM (όταν πριν 5 χρόνια το έστησα είχα 256 μνήμη και
τα 512 Swap μου φανήκαν αρκετά) . Στο gkrellm, που τρέχει μόνιμα στην
γωνία του monitor, όταν άρχισε να σέρνεται ο ΗΥ θυμάμε τώρα πως είδα
ένδειξη 100% στη swap. Ίσως λοιπόν ήταν η εξάντληση της συνολικής
μνήμης (RAM+Swap) που έκανε το σύστημα να σέρνεται και όχι η
υπερβολική χρήση Swap. Για την ώρα σκέφτομαι να αυξήσω και την RAM και
την SWAP και βλέπουμε (εκτός αν το πάρω απόφαση να αλλάξω επιτέλους PC
στο γραφείο --- μεγάλο πράγμα η αδράνεια συνήθειας).

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS