DoD && OSS

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sat Oct 31 02:15:58 EET 2009

Giorgos Keramidas wrote:

> Ποτέ μη λες ποτέ.  Γι αυτό ακριβώς έχει το license που έχει το Apache
> Foundation.  Δες π.χ. το:
>
>     http://oreilly.com/catalog/opensources/book/brian.html
>
> Ειδικά το τμήμα με τίτλο «What License to Use?».

Και πάλι, αν, για παράδειγμα, το έργο είναι ένα kernel module, τότε ο
ανταγωνιστής μπορεί να το χρησιμοποιήσει χωρίς να βλάπτεται από τα
διάφορα copyright notices, αφού δεν θα τα βλέπει κανείς. Εξαρτάται από
το είδος του έργου. Συνεχίζω να πιστεύω ότι δεν υπάρχει κάποιος
κερδοσκοπικός οργανισμός που δίνει πράγματα στους οικονομικούς
αντιπάλους χωρίς κάποιο όφελος.

Επίσης, είμαι ενήμερος για τα Apache/BSD licenses και μπορώ να πω ότι
από τη στιγμή που ασχολήθηκα σχετικά δεν υπάρχει περίπτωση να
χρησιμοποιήσω ποτέ κάποιο διαφορετικό license. Ο λόγος είναι ότι θεωρώ
ότι αποδίδουν ένα κλικ περισσότερη "δικαιοσύνη" και "ανταμοιβή" στον
original developer από όλες τις υπόλοιπες άδειες.

Αλλά, ακόμη και με αυτές, το ΕΛ/ΛΑΚ συνεχίζει να παραμένει πολύ "άδικο"
προς τους original developers, καθώς γι' αυτούς ο λόγος όφελος/προσφορά
είναι πολύ μικρός σε σχέση με τον αντίστοιχο λόγο όσων κάνουν χρήση ή
εκμεταλλεύονται οικονομικά το έργο. Δεν θέλω να ανοίξω καινούρια
κουβέντα, αλλά επιφυλάσσομαι για το μέλλον :)

ΥΓ: BTW, πολύ ενδιαφέρον το άρθρο αυτό, αν και δεν το διάβασα όλο (ακόμα).