Parembash SEPE

Emmanouil Batsis (Manos) manos at abiss.gr
Fri Nov 6 15:10:23 EET 2009

Nikolaos Ladis wrote:
> Έτσι ακριβώς είναι και δεν θα κλάψω για αυτούς.
> Δεν μπορεί να μου ζητάνε με καμάρι 20 χιλιάρικα για το X  πρόγραμμα και να
> βρίσκω παραπλήσιο σε opensource  για μερικές εκατοντάδες ευρώ.  Αν δεν μπορούν
> να εξελιχθούν ας χαθούν σαν τους δεινόσαυρους.

Το "να εξελιχθούν" δεν είναι δύσκολο καθώς το μοντέλο που έχουν ήδη οι
περισσότεροι είναι του VAR (Value-Added Reseller). Μπορούν να
(μετα)πωλούν υπηρεσίες αντίστοιχης, ή κάποιας τέλος πάντων, αξίας.
Δηλαδή subscriptions/support contracts αντί licenses.

Στην περίπτωση που πρόκειται για μεταπώληση (βλέπε π.χ. εμπορικό κανάλι
RedHat κτλ), το μοντέλο δεν είναι πολύ διαφορετικό από ότι κάνουν τώρα
σαν μεταπωλητές. Η διαφορές είναι είναι ότι *συνήθως*:

- το κόστος είναι χαμηλότερο για τον τελικό πελάτη
- ο ίδιος προμηθεύεται υπηρεσίες αντί για απλές άδειες χρήσης
- υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο για υπηρεσίες προστιθεμένης αξίας για
όποιον έχει την αντίστοιχη τεχνογνωσία

Βασικό θέμα πάντως είναι ότι οι εταιρίες θα πρέπει να έχουν την
δυνατότητα να καλύψουν αυτά τα support contracts με την αντίστοιχη
τεχνογνωσία ή vendor backup. Εκεί θα συμφωνήσω με κάτι που νομίζω ότι
λέει η δήλωση, καθώς το Open Source πολλές φορές δεν έχει υψηλή θέση
στην αντίληψη του κοινού λόγο καιροσκόπων που κατά καιρούς έχουν
προσφέρει "δωρεάν" λύσεις με αμφίβολα αποτελέσματα.

Βέβαια τα παραπάνω είναι απλοποιημένα αλλά αυτήν την εικόνα έχω σε
γενικές γραμμές και από επιχειρηματική τουλάχιστον άποψη.

--
Manos Batsis, Chief Technologist
          __    _

Tel: +30 211-1027-900