[OT] Re: Parembash SEPE

G. Miliotis corfiot at elementality.org
Fri Nov 6 13:20:43 EET 2009

On 6/11/2009 10:58 πμ, Nikolaos Ladis wrote:
> Έτσι ακριβώς είναι και δεν θα κλάψω για αυτούς.
> Δεν μπορεί να μου ζητάνε με καμάρι 20 χιλιάρικα για το X  πρόγραμμα και να
> βρίσκω παραπλήσιο σε opensource  για μερικές εκατοντάδες ευρώ.  Αν δεν μπορούν
> να εξελιχθούν ας χαθούν σαν τους δεινόσαυρους.
>
> Νίκος Λαδής

+1

Στο ICT Forum προχτές κατηγορούσαν την κυβέρνηση όπου δεν έχει
μηχανισμούς για SLA kαι business process outsourcing και ότι δεν
καταλαβαίνει τι σημαίνει να αγοράζει υπηρεσίες. Δεν υπάρχει πλαίσιο
κλπ... Σωστό. Από την άλλη, είναι λίγο κουφό να βγαίνει ο διευθύνων
σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΟΜ και να μας κλαίγεται ότι όλα τα έργα για το
δημόσιο έχουν αρνητικό ισοζύγιο... Και να κόπτεται για το πώς θα
ωφεληθεί το κοινωνικό σύνολο από πιο γρήγορες διαδικασίες ανάθεσης έργων
κλπ. Λες και δεν γνωρίζουμε πώς μερικές εταιρείες εκτοπίζουν κάθε άλλη
προσφορά στους διαγωνισμούς και ύπο ποιο καθεστώς γίνονται οι αναθέσεις
τους. Αν αλήθεια γίνονταν αυτά θα είχαμε ανταγωνισμό και θα μπορούσαμε
κι εμείς να μπούμε με το ΛΑΚ να τους πατήσουμε κάτω στις οικονομικές
προσφορές. Δε χρειάζεται εταιρεία με 5000 υπαλλήλους για να υποστηρίξει
ένα portal... ή ένα πρόγραμμα πρωτοκόλλου.

Ας μην περιμένουμε όμως και τίποτα καλύτερο από επιχειρήσεις που εξ
ορισμού υπάρχουν για να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους. Βρήκαν ένα
σύστημα σάπιο και βούτηξαν με τα μούτρα στη σαπίλα να φάνε όσο πιο πολλά
μπορούν. Τώρα όμως με την κρίση και τη σταδιακή εξάντληση των χρημάτων
της ΕΕ έχει αρχίσει και τρίζει το οικοδόμημα. Οπότε σιγά-σιγά θα δούνε
τι σημαίνει "κοινωνική εταιρική ευθύνη", αφού βέβαια εξαντλήσουν την
καραμέλα της "πράσινης ανάπτυξης".

Κλασσικό παράδειγμα: ήρθε στο φόρουμ και εκπρόσωπος του ΟΤΕ και μας είπε
ότι δε θέλει FTTH τώρα, αλλά πιο μετά (δηλαδή αφού πρώτα μας ξεζουμίσουν
με τη VDSL όπως έκαναν με το ISDN και εκτοπίσουν τους εναλλακτικούς από
το LLU). Όταν ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ σε μια πραγματικά εξαιρετική
σύγκριση τεχνολογιών ότι οι καμπίνες της VDSL είναι ενεργοβόρες είπε ότι
η Deutsche Telekom έχει εμπειρία στην πράσινη ανάπτυξη και μαζί με τις
καμπίνες θα βάλουν έξυπνο σύστημα αναδιανομής ενέργειας και κάτι τέτοιες
αρλούμπες. Μετά κρύφτηκε πίσω από την ΕΕ, ότι δηλαδή το κράτος αν
επενδύσει σε FTTH θα πνίξει τον ανταγωνισμό (!) και αυτό παραβιάζει τη
συνθήκη της Λισαβόνας.

Σε μια κρίση, η πρώτη αντίδραση των επιχειρήσεων είναι να διατηρήσουν το
επιχειρηματικό τους μοντέλο, στην συγκεκριμένη περίπτωση να απομυζούν το
δημόσιο και να συνθλίβουν μικρότερες πρωτοβουλίες καινοτομίας. Επειδή
όμως «τα λεφτά τελειώνουν Άρη», θα την πατήσουν όπως οι δισκογραφικές
εταιρείες και σύντομα οι 60000 θέσεις που κόπτονται να προστατεύσουν θα
γίνουν πολύ λιγότερες.

Το κακό είναι ότι αυτές οι θέσεις είναι ανθρώπων σαν κι εμάς...

--ΓΜ