Ποιο RDBMS μετά τη MySQL;

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Thu Nov 5 22:15:49 EET 2009

George Notaras wrote:

> Μπορεί να είναι κι έτσι. Σίγουρα όμως δεν πέφτει κι άσχημα στην Oracle
> να έχει στην κατοχή της ένα προϊόν που υπό ορισμένες συνθήκες θα
> μπορούσε να δράσει ανταγωνιστικά προς τα δικά της προϊόντα.

Συγνωμμη αλλα οταν καποιος αντι να σου πει απλα οτι λες πιπες προσπαθει
να σου εξηγησει κατ'ουσιαν που βρισκεται το λαθος στην απλοικοτητα του
συλλογισμου σου, θα ηταν τουλαχιστον ευγενικο και σιγουρα πιο χρησιμο
για σενα να δωσεις λιγο μεγαλυτερη σημασια στα γραφομενα του απο ενα
απλο "Μπορει να ειναι κι ετσι, σιγουρα ομως υπερισχυει αυτο που εμενα
μου κολλησε".

Δε μιλησα τυχαια προηγουμενως για δεινοσαυρους. Ενα μεγαλο μερος της
κοινοτητας εχει γαλουχηθει με τη νοοτροπια "open source εναντιον closed
source, η ζωη μου - ο θανατος σου". Λογικο στο αρχικο της σταδιο, οταν
προσπαθει να ορθωσει ενα αναστημα απεναντι σε οσους ισως εχουν συμφερον
να βρισκονται απεναντι της. Αυτη η εποχη ομως περναει ΠΟΛΥ γρηγορα, και
θα πρεπει να αλλαξει και η νοοτροπια της κοινοτητας, πριν βρεθει στο
περιθωριο.

Εκτος βεβαια αν το OSS μας αρεσει μονο και οσο αποτελει ενα
"επαναστατικο" περιθωριο, οποτε καλα θα κανουμε να κοιταξουμε σιγα σιγα
για αλλες περιθωριακες εκφρασεις.

> Έχω την αίσθηση ότι λόγω και της δραστηριοποίησης της Oracle στο Linux,
> η αποδοχή της από την κοινότητα έχει ιδιαίτερη σημασία. Αν βγάλουμε
> αυτούς τους δύο παράγοντες έξω, προσωπικά δεν βλέπω το λόγο που θα
> πρέπει να δαπανήσει χρήματα για την ανάπτυξη ενός προϊόντος, το οποίο
> μπορεί να αντικαταστήσει κάλλιστα με ένα δικό της αντίστοιχων
> δυνατοτήτων και χαρακτηριστικών. H Oracle δεν είχε ανάγκη τη MySQL για
> την τεχνολογία της. Ακόμη κι αν την είχε ανάγκη, θα μπορούσε να είχε
> κάνει ένα fork του project και να το εκμεταλλευτεί οικονομικά εδώ και
> [...]

Θα σουλεγα που ακριβως την εχει γραμμενη η Oracle την κοινοτητα.

Καμμια "κοινοτητα" δεν πληρωνει το ψωμι της Oracle. Η "κοινοτητα" των
πελατων και των δυνητικων πελατων της την πληρωνει, και σ'αυτην θα δωσει
σημασια.

Το γεγονος οτι η Oracle υποστηριζει το Linux, οφειλεται απλα και μονο
στο οτι της παρεχει μια καλυτερη και πιο ευελικτη λυση για ενα κομματι
των αναγκων της απο τα συστηματα που χρησιμοποιουσε παραδοσιακα για
integration. (Εχετε δει Oracle σε HP-UX 8? Οχι? Να θεωρειτε τον εαυτο
σας τυχερο).

Και ακριβως οπως εχει τη δυνατοτητα να αναπτυξει στο Linux τη
λειτουργικοτητα που λειπει απο αυτο ωστε να υποστηριξει επαρκως τις
εφαρμογες της - βλεπε OCFS, βλεπε scalability, βλεπε low level storage
access, κτλ κτλ, ετσι εχει και τη δυνατοτητα να αναπτυξει και να
πρωωθησει ενα καινουριο asset που διαθετει, το οποιο λεγεται MySQL, με
αποδεδειγμενη παρουσια στο low-end μερος της αγορας που εχει καποιες
διαφορετικες αναγκες απο αυτες που καλυπτει με τα μεγαλυτερα προιοντα της.

Εγω, for once, προτιμω την MySQL με το research and development team της
Oracle απο πισω. Ενδεχομενως να κανει θαυματα - και *εχει* ενα σοβαρο
business ερεισμα να προσπαθησει να το κανει, αντι απλα να τη σκοτωσει
επειδη μια απλοικη θεωρηση την κατατασσει στον "ανταγωνισμο".