Cosmote Internet On The Go

Giannis Stoilis giannis at stoilis.gr
Tue May 5 07:28:14 EEST 2009

2009/5/5 Λουκάς Σταμέλλος <lstamellos at gmail.com>:
> Όλα τα στικάκια/κρεμαστάρια/ενσωματωμένα GSM/3G/HSPA modem δουλεύουν με τη μία.
>
> Αν σου το βρίσκει μόνο ως storage και μένει εκεί, έχει πρόβλημα η USB.
> Μήπως το έχεις πάνω σε hub?

Το ZTE MF636 που δίνει η cosmote για Internet on the go δεν λειτουργεί
out of the box, τουλάχιστον σε ubuntu intrepid και jaunty. Ο λόγος
είναι ότι η συσκευή ακολουθεί την κλασσική πλέον τακτική ZeroCD, όπου
πρώτα αναγνωρίζεται ως USB CD συσκευή, ωστε ο χρήστης windows να
εγκαταστήσει drivers και την εφαρμογή. Μόλις μπουν οι drivers, η
συσκευή αναγνωρίζεται ως modem.

Η τράμπα μεταξύ CD και modem γίνεται μέσω κάποιων ειδικών εντολών που
αλλάζουν από συσκευή σε συσκευή.

Το usb_modeswitch υποτίθεται ότι στέλνει κάποια ειδική σειρά εντολών
στο συγκεκριμένο μοντέλο αλλά μέχρι και πριν περίπου 3 μήνες, η
τελευταία έκδοση δεν φαινόταν να δουλεύει με την συσκευή μου.
Ψάχνοντας στο internet και επειδή το usb_modeswitch configuration έχει
μάλιστα μέσα και πολλές εγγραφές για το MF636, υποψιάζομαι ότι
υπάρχουν πολλές διαφορετικές συσκευές που αναφέρονται ως MF363 και με
lsusb id 19d2:2001 αλλά λειτουργούν με διαφορετικό usb_modeswitch
command set.

Βρήκα διάφορα εργαλεία στο internet όπου κάνεις sniff το usb την ώρα
που τα windows στέλνουν την εντολή στη συσκευή για να αλλάξει mode
αλλά όσο και να το παίδεψα, το βρήκα ακατόρθωτο, τουλάχιστον για το
δικό μου επίπεδο. Αν κάποιος μπορεί να το βρει και το στείλει στον
usb_modeswitch maintainer, θα βοηθήσει πού κόσμο.

Η συσκευή λοιπόν αυτή έχει ένα απλό "κολπάκι" για να γυρίζει από CD σε
MODEM mode. Απλά κάνεις eject το virtual CD. Μόλις γίνει αυτό, η
συσκευή αυτόματα γυρίζει σε MODEM.

1η λύση, αν έχεις και windows σε dual boot στο ίδιο μηχάνημα, είναι να
ξεκινήσεις τα windows, να κάνεις eject το virtual cd μέσα από windows,
και μετά να κάνεις boot σε linux, χωρίς να μεσολαβήσει shutdown του
μηχανήματος.

Δυστηχώς, η 2η λύση είναι πιο περίπλοκη. Επειδή ο πυρήνας *ξέρει* ότι
αυτή η συσκεή 19d2:2000 είναι ιδιαίτερη, μόλις την βλέπει δεν την
ρυθμίζει σαν cd, έτσι ώστε να μην μπλεχτεί στα πόδια του udev ή του
usb_modeswitch που πάει να κάνει την δουλειά του. Αν έχουμε συσκευή
που που δουλέυει καλά με usb_modeswitch αυτό είναι μάλλον καλό. Στην
περίπτωσή μας, δεν είναι καλό αφού το virtual cdrom που παρέχει το
mf636 δεν αναγνωρίζεται, αφού το linux κάνει ότι δεν το βλέπει, με
αποτέλεσμα να μην υπάρχει cd να κάνουμε eject.

Αυτό που έκανα είναι το εξής. Κατέβασα το source του linux και έκανα
edit το drivers/usb/storage/unusual_devs.h. Εκεί μέσα βρήκα την
εγγραφή για την 19d2:2000 συσκευή και την αφαίρεσα, ώστε ο πυρήνας να
την αναγνωρίσει κανονικά. Μετά από ένα recompile του πυρήνα, η συσκεύη
φαίνεται πλέον κανονικά ως cd rom και μετά από ένα eject φαίνεται
κανονικά σαν modem. Ειδικά στο ubuntu μόλις μου είδε το modem μου
έβγαλε κατευθείαν παράθυρο όπου μου ζήτησε να διαλέξω τον isp. Επέλεξα
την cosmote και από εκεί και πέρα το modem δουλεύει άψογα.

Καλή τύχη and sorry for the bad news...