γιατί πρέπει να πληρώσω Windows για το laptop μου?

Γιώργος Πάλλας gpall at ccf.auth.gr
Tue Mar 31 12:42:07 EEST 2009


Theodore Lytras wrote:
> Μη μπορώντας να δώσω μια καλή απάντηση στο ανωτέρω ερώτημα, αποφάσισα
> να διεκδικήσω τα αυτονόητα δικαιώματά μου, δηλαδή να ***μη πληρώνω για
> λογισμικό που δεν επιθυμώ να χρησιμοποιήσω***.
>
> Επειδή όμως των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν,
> αποφάσισα να κάνω την κίνησή μου **προτού** αγοράσω.
>
> Το super sexy ταμπλετο-netbook-άκι που έβαλα στο μάτι είναι ετούτο:
>
> http://www.plaisio.gr/product.aspx?product=1224131&page=2&category=1000000422&catalog=21
>
> Στέλνω λοιπόν μέσω της φόρμας επικοινωνίας στο website του πλαισίου το
> παρακάτω μήνυμα:
>
> <blockquote>
> Ενδιαφέρομαι για τον φορητό υπολογιστή Turbo-X TouchNote
>
> Θα ήθελα να ρωτήσω αν είναι δυνατόν να τον αγοράσω ΧΩΡΙΣ WINDOWS,
> δεδομένου οτι επιθυμώ να τον χρησιμοποιήσω με λειτουργικό σύστημα
> Linux το οποίο να εγκαταστήσω ο ίδιος.
>
> Στην περίπτωση αυτή, πόσο θα κατέβει η τιμή αγοράς από την
> αναγραφόμενη (499 ευρώ)?
>
> Ευχαριστώ,
> Λύτρας Θεόδωρος
> </blockquote>
>
> Την ίδια κιόλας ημέρα, λαμβάνω το ακόλουθο mail (παραλείπω φυσικά το
> όνομα του υπαλλήλου που μου απάντησε):
>
> <blockquote>
> ΚΥΡΙΕ ΛΥΤΡΑ ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ,
>
> ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ TOUCHNOTE ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ WINDOWS ΚΑΙ ΔΕΝ
> ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΦΑΙΡΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟ.
>
> ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΑΣ ΕΓΓΥΗΘΩ ΟΤΙ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ LINUX , ΕΠΙΣΗΜΑ ΤΟ
> TOUCHNOTE ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ WINDOWS.
>
> TA ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ,
>
> ΠΑΡΑΜΕΝΩ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ,
>
> ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ,
>
> ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS ΑΕΒΕ
> </blockquote>
>
> Μιας λοιπόν και ο άνθρωπος παρέμεινε στη διάθεσή μου για οποιαδήποτε
> διευκρίνηση, του έστειλα το ακόλουθο (κομματάκι μακροσκελές) email:
>
> <blockquote>
> Αγαπητέ κ. **********,
>
> σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντησή σας, η οποία όμως μου δημιουργεί
> περισσότερες απορίες:
>
> Υπάρχει η άδεια που συνοδεύει τα Windows (End-User License Aggreement - EULA),
> η οποία αποτελεί νομικό κείμενο, και η οποία μου δίνει το δικαίωμα να μη την
> αποδεχθώ και να επιστρέψω το προϊόν, δηλαδή τα Windows. Για του λόγου το
> αληθές:
> http://download.microsoft.com/documents/useterms/Windows%20XP_Professional_English_9e8a2f82-c320-4301-869f-839a853868a1.pdf
>
> Εφόσον η εταιρία σας δεν με πληροφορεί για τους όρους αυτής της άδειας προτού
> αγοράσω το προϊόν, δε στοιχειοθετείται αποδοχή της από μέρους μου. Και στην
> περίπτωση αυτή, σύμφωνα με τη διατύπωση της άδειας, έχω το δικαίωμα να
> επιστρέψω τα Windows στο σημείο αγοράς και να αποζημιωθώ το κόστος τους.
>
> Προς επιβεβαίωση των ανωτέρω, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις σε ευρωπαϊκές χώρες
> όπου οι αγοραστές φορητών υπολογιστών με προεγκατεστημένα Windows επέστρεψαν
> το λογισμικό και αποζημιώθηκαν το κόστος του. Σε ορισμένες μάλιστα χώρες
> υπάρχει και δικαστικό προηγούμενο:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_refund
> http://www.linux.com/articles/59381
>
> Όσο για το αν παίζει σε Linux, όπως σας διευκρίνησα ήδη αναλαμβάνω εγώ την
> ευθύνη γι'αυτό, εσείς δεν έχετε καμμία υποχρέωση.
>
> Υπολογιστής και λειτουργικό σύστημα είναι δύο ξεχωριστά & ανεξάρτητα προϊόντα.
> Συνεπώς θεωρώ οτι είναι θεμελιώδες δικαίωμά μου ως καταναλωτή να μη χρεώνομαι
> το κόστος μιας OEM άδειας των Windows, εφόσον δεν επιθυμώ να τα
> χρησιμοποιήσω. Αυτό το δικαίωμα αναγνωρίζεται και από την EULA των Windows,
> ενώ προστατεύεται από την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.
>
> Πάνω σε αυτά θα ήθελα να μου διατυπώσετε την επίσημη θέση της εταιρίας σας,
> προτού προβώ στην αγορά του εν λόγω υπολογιστή.
>
> Σας ευχαριστώ πολύ,
>
> Λύτρας Θεόδωρος
> </blockquote>
>
> Εδώ και 12 μέρες, δεν έχω λάβει καμμία απάντηση από το κατάστημα "Πλαίσιο".
>
> Επειδή λοιπόν η συλλογική δράση είναι ισχυρότερη από την ατομική, τι
> πιστεύετε οτι πρέπει να κάνουμε, ως άτομα και ως κοινότητα(ες), για να
> διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας?
>
> Δε μπορούμε να κάνουμε τα στραβά μάτια και να πληρώνουμε το "φόρο
> Microsoft" με τους υπολογιστές μας, εφόσον δεν το επιθυμούμε.
>
> Σίγουρα υπάρχουν και αρχές προστασίας του καταναλωτή στις οποίες να
> μπορεί να απευθυνθεί κανείς, ενώ δεν πρέπει να υποτιμούμε και τη
> δύναμη της δημοσιότητας!
>
> Πιστεύω αν το παλέψουμε, μπορεί να βγεί αποτέλεσμα. Εγώ τουλάχιστον
> είμαι διατεθειμένος να το παλέψω! Και θα ήθελα τις γνώμες σας πάνω
> σ'αυτά.
>
> Θοδωρής
>
>   

Είχα ρωτήσει τις προάλλες για turbo-X desktop υπολογιστή (που είναι 
εξολοκλήρου συναρμολόγησης Πλαισίου) σχετικά με το τι πρακτική 
ακολουθούν. Στο site τους σου δίνει τη δυνατότητα να τον φτιάξεις 
part-by-part και δεν σε αφήνει να μην επιλέξεις λειτουργικό M$. Tους 
έστειλα email, μου είπαν να καλέσω το Τ/Κ τους και μου είπαν ότι μπορείς 
να τον πάρεις χωρίς λειτουργικό. Τώρα ίσως για τα laptop τους ακολουθούν 
άλλη λογική.

Προτείνω την ακόλουθη δράση: τους πρήζεις να σου δώσουν μια απάντηση η 
οποία εαν είναι αρνητική, τότε την προωθείς στη λίστα και όποιος θέλει 
απαντάει σε αυτό το email και τους γράφει ότι η πρακτική της εταιρίας 
είναι απαράδεκτη, αναχρονιστική και ό,τι άλλο θέλει, και ότι για την 
εταιρία του που προγραμματίζει αναβάθμιση, θα φροντίσει να συνεργαστεί 
με εταιρείες πιο φιλικές στις ανάγκες των πελατών. Πιστεύω ότι εάν 
καθημερινά τρώνε 2-3 email από linux χρήστες, θα κάνουν πίσω. Εταιρεία 
είναι, λεφτά θέλει...

Καταρχήν αυτό, εσωτερικά δηλαδή...

Γ.
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: smime.p7s
Type: application/x-pkcs7-signature
Size: 9953 bytes
Desc: S/MIME Cryptographic Signature
URL: <http://lists.hellug.gr/pipermail/linux-greek-users/attachments/20090331/4a7f43ac/attachment.bin>


More information about the Linux-greek-users mailing list