ntfs-3g ή ext2ifs

Θοδωρής Λύτρας thlytras at gmail.com
Mon Mar 30 16:20:08 EEST 2009

Στις Δευ 30 Μαρ 2009, ο/η George Notaras έγραψε:
> Τον τελευταίο καιρό ξανασκέφτομαι πολύ σοβαρά την επιστροφή μου στα
> windows όσον αφορά το κύριο desktop μου για πολλούς και διάφορους
> λόγους. Όπως ειπώθηκε ήδη, λύσεις dual-boot είναι τουλάχιστον άχρηστες.
> Δεν γίνεται να υπάρχουν δύο ή περισσότερα κύρια λειτουργικά συστήματα σε
> έναν υπολογιστή ή σε οποιαδήποτε άλλη συσκευή. Οπότε θεωρώ καλό να πάρει
> κανείς μια απόφαση σχετικά με το ποιο λειτουργικό θα είναι το βασικό σε
> κάθε υπολογιστή του και στη συνέχεια να οργανώσει τα data του σε
> υποστηριζόμενα σύγχρονα filesystems. Όλα τα άλλα περί dual-boot και
> [...]

Ειλικρινά δε καταλαβαίνω που είναι το μπέρδεμα, όπως και το γιατί θες να
γυρίσεις στα Windows.

Εφόσον μιλάμε για standalone μηχάνημα, που είναι το κακό να έχει κανείς ένα
VFAT partition για να βλέπει τα αρχεία του και από τα Windows και από το
Linux???

Και μην ακούσω τα περί ασφάλειας δεδομένων, κλπ (με τα οποία επί τεχνικής
βάσεως συμφωνώ - διάβαζα πρόσφατα το πως το FAT υλοποιεί τα long filenames
και ανατρίχιασα!) διότι δε φαίνεται να μας πειράζει που όλα μας τα φλασάκια
είναι φορμαρισμένα σε FAT. Είναι reasonably αξιόπιστο για το μέσο χρήστη (σε
αντίθεση με το NTFS), και καλώς ή κακώς είναι το "ελάχιστο κοινό πολλαπλάσιο"
μεταξύ Windows και Linux.

Τώρα αν κάποιος θέλει σώνει και καλά τα αρχεία του να βρίσκονται σε κάποιο
σύγχρονο filesystem, υπάρχει και η λύση του να έχεις ένα extra partition σε
FAT στο οποίο να έχεις αντίγραφο των αρχείων που θες να βλέπεις από Windows,
και να ρυθμίσεις το rsync ώστε να τα συγχρονίζει όταν μπαίνεις κι όταν
βγαίνεις από το Linux.

Η αποφασίζεις, όπως έχω κάνει εγώ για παράδειγμα, οτι τα MP3 σου δεν
ενδιαφέρεσαι να τα ακούς από τα Windows και τα βάζεις σε ένα xfs partition
(replace xfs with your filesystem of choice).

Τώρα αν πραγματικά δε μπορείς να χρησιμοποιήσεις FAT, αναγκαστικά πας σε
ntfs-3g, κάνεις το σταυρό σου, και φροντίζεις να παίρνεις backup. Πάντως από
αυτά που έχω διαβάσει οι απώλειες δεδομένων με το ntfs-3g γίνεται κυρίως όταν
δε γίνεται καθαρό umount, είτε από το Linux είτε από Vista.

Σε δίκτυο πάντως δεν υπάρχει θέμα, η λύση είναι Samba. Στη δουλειά μας
εξυπηρετεί μια χαρά!

Θοδωρής

--
"Beauty is transitory"