GIS και χάρτες Ελλάδας

Theodore Lytras thlytras at gmail.com
Tue Mar 17 12:22:01 EET 2009

Θέλω να έρθω σε μια πρώτη επαφή με το χώρο του GIS (Geographical
Information Systems), και έχω ολίγον πελαγώσει...
Είναι για τη δουλειά μου, και χρειάζομαι κάποια απλά πράγματα, π.χ. το
να απεικονίσω μερικά επιδημιολογικά στατιστικά ανά νομό της Ελλάδας
στο χάρτη.

Θα ήθελα να ρωτήσω λοιπόν αν κάποιος μπορεί να με προσανατολίσει:

(1) Εκτός από το GRASS GIS, υπάρχει κάποια άλλη απλούστερη (άαααχ...)
free + open GIS εφαρμογή ? Ή το GRASS είναι "the way to go"??

(2) Ανεξαρτήτως εφαρμογής, υπάρχουν διαθέσιμοι χάρτες της Ελλάδας, και
πού? Κυρίως με ενδιαφέρουν διοικητικοί χάρτες, όχι γεωφυσικοί, και όχι
απαραίτητα free. What about the rest of Europe?

(3) Μπερδεύτηκα λίγο με τα διάφορα format των ηλεκτρονικών χαρτών.
Ποιά είναι τα κυριότερα? Είναι μετατρέψιμα από τη μια μορφή στην άλλη?
Δε θα ήθελα να αγοράσω ένα map file και να μου βγεί άχρηστο στη πορεία
επειδή δε θα δουλεύει με το πρόγραμμα που θα χρησιμοποιήσω...

(4) Υπάρχει στο web για να διαβάσω κάποιο tutorial, documentation κλπ
για τη χρήση των GIS?

Ευχαριστώ,

Θοδωρής