Help

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Fri Jul 24 01:16:23 EEST 2009

Giorgos Pallas wrote:

> Κατά την γνώμη μου το tutorial ήταν εξαιρετικό για όσους θέλουν να
> μάθουν κάτι παραπάνω και ξεχωριστά τουλάχιστον έχουν χρησιμοποιήσει τα
> core εργαλειάκια κάποιες φορές, αλλά για τον φίλο που ρώτησε η πιο
> ασφαλής απάντηση είναι να βάλει ένα εξωτερικό δίσκο στο μηχάνημα, και να
> γράψει εκεί τα backup αντί να τα γράψει σε 9GB/650MB cd εκ των οποίων
> στατιστικά τουλάχιστον ένα θα δεν θα διαβάζεται μετά από μια εβδομάδα.

Δε φταιω εγω! Ηταν ξεκαθαρο στα requirements! "Να μη χρησιμοποιηθει
temporary storage"!

Στην περιπτωση που ελαφρυνουμε αυτο τον περιορισμο, το προβλημα και πιο
ευκολο γινεται, και περισσοτερες δυνατοτητες εχουμε :

Κανουμε κατευθειαν ενα image του δισκου σε ενα προσωρινο χωρο :

dd if=/dev/sda of=/tmp/diskimage.tmp bs=16384

Το συμπιεζουμε. Σημαντικοτατο βημα, γιατι γλυτωνουμε απιστευτο αριθμο
CDιων.

bzip2 /tmp/diskimage.img

Χρησιμοποιωντας την split, κοβουμε το συμπιεσμενο image σε φετες των 630MB

split -b 630MB /tmp/diskimage.img /tmp/image-part-

Χρησιμοποιωντας το PAR2, προσθετουμε redundancy σε καθε κομματι των 630MB.

par2 c /tmp/image-parity /tmp/image-part-*

Με την mkisofs, δημιουργουμε τα .iso αρχεια

for i in /tmp/image-part-* ; do mkisofs -o /tmp/$i.iso -v -J $i ; done

Δημιουργουμε ακομα ενα ISO αρχειο με τα parity files. Τα default
settings του par2 δημιουργουν περιπου 5% redundancy, οποτε στη χειροτερη
περιπτωση που ακομα και μετα τη συμπιεση εχουμε 9GB δεδομενων, τα parity
files βγαινουν γυρω στα 450MB και χωρανε ανετα σε ενα CD.

mkisofs -o /tmp/parity.iso -v -J /tmp/image-parity*

Και τελος, γραφουμε καθε ISO αρχειο στο CDακι του :

for i in /tmp/*iso ; do echo "Change CD and press ENTER" ; read ;
cdrecord -v $i ; done

Αφηνεται σαν ασκηση στον αναγνωστη να κανει ολο το παραπανω με μια
γραμμη, με την ελαχιστη χρηση temporary storage (γινεται, αλλα ειναι
πολυ ασχημο).