Περί debug messages

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Thu Jan 29 15:30:35 EET 2009

Christos Ricudis wrote:

> O basikos kanonas einai "sto stderr stelnoume output pou 8eloume na
> mporei na dei o xrhsths akoma ki otan exei kanei redirect to stdout allou".

Χρήσιμος κανόνας. Ακόμα δεν μπορώ να καταλήξω όμως αν τα debug messages
ανήκουν στο "output που πρέπει να δει ο χρήστης οπωσδήποτε". Λογικά όμως
εκεί πρέπει να ανήκουν. Εφόσον ενεργοποιήθηκε το debug mode, πιθανότατα
σημαίνει ότι ο χρήστης θέλει να δει οπωσδήποτε τα μηνύματα.

> Gia ena paradeigma :
>
> tar -cvf - directory | gzip > koko.gz

Τώρα βάζεις μια νέα παράμετρο: ότι αναγκαστικά θα πρέπει να σταλούν τα
debug messages στο stderr για να μην μπερδευτούν με το stdout, το οποίο
είναι binary data. Οπότε, εκτός από τον παραπάνω κανόνα, υπάρχουν και
αναγκαστικές εξαιρέσεις.

> To tres spastique einai oti sto agaphmeno mas shell to stderr arneitai
> peismatika thn pipa, opote einai dyskolo na to peraseis me kapoio
> profanh tropo apo enan pager xwris na xrhsimopoihseis ena endiameso
> arxeio (h named pipes kai 2 processes ktl ktl).

Δεν ήξερα ότι το stderr αρνείται με τέτοιο σθένος την πίπα! Αυτό εξηγεί
διάφορα περίεργα πράγματα που με προβλημάτιζαν κατά καιρούς σχετικά με
το output κάποιων προγραμμάτων όταν χρησιμοποιούσα pipes.