Ligi voi8eia gia na ti sosti license

Nick Demou ndemou at gmail.com
Tue Jan 20 10:03:25 EET 2009

2009/1/20 Tasos Laskos <tasos.laskos at gmail.com>:
> [...] psaxno license pou na einai Open Source alla na mas
> plironoun
> fee i syndromi i analogia kerdon an ti xrisimopoieisoun gia commercial use.

Η "commercial use of the s/w" είναι μια απολύτως αποδεκτή
δραστηριότητα στα πλαίσια του ΕΛ/ΛΑΚ. Αν η άδεια χρήσης, σε κάποιες οι
σε όλλες τις περιπτώσεις,  _επιβάλει_ χρηματική αμοιβή για την χρήση
του λογισμικού τότε δεν είναι open source.

Αν σκέφτεσαι "μα είμαι σίγουρος πως έχω δει κάτι τέτοιο" τότε ίσως σου
έρχονται στο νου περιπτώσεις που μοιάζει να επιβάλουν το παραπάνω αλλά
δεν είναι έτσι ακριβώς. Π.χ.

   - Ghostscript: η πιο φρέσκια έκδοση δίδεται με proprietary license,
όλες οι προηγούμενες με GPL
   - MySQL: dual license, 1. GPL που είναι συμβατή με ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικό
αλλά όχι με κλειστό 2. proprietary για όσους θέλουν να κάνουν link με
κλειστό λογισμικό

disclaimer: έχω μια έντονη εντύπωση πως κατέχω το αντικείμενο αλλά δεν
το έχω διασταυρώσει :)

ΥΓ: _ΑΝ_ δεν το 'χεις κάνει ήδη σιγουρέψου ότι αυτός που είναι
υπεύθυνος να δώσει το ΟΚ για την license έχει διαθέσει να σ' ακούσει

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS