Re: Σε αναζήτηση διανομής...

megistos triskataratos the.last.atlantian at gmail.com
Mon Feb 16 15:23:58 EET 2009

Αγαπητέ,

Σε θέμα πακέτων/προγραμμάτων και εγκατάσταση μπορείς πιστεύω να βασιστείς
στο debian! Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ debian και slackware.

Σε θέμα συμβατότητας δέν έχω παράπονο απο το debian, αν και σε περίπτωση
ανανέωσης λογισμικού η εγκατάσταση .deb πακέτων είναι πανεύκολη.

Όσο για την εύκολη και αξιόπιστη διαχείριση, δεν θα σου πρότεινα το
slackware. Θα σου πρότεινα το.. VNC! Ο πιό εύκολος τρόπος διαχείρησης όταν
έχεις να κάνεις με γκόμενες/παιδάκια/μαλάκες/ατομα που δεν ξέρουν αγγλικά
κλπ κλπ

Για το θέμα εύκολης διαχείρισης και αν δουλεύεις χωρίς GUI, scriptάκια είναι
εύκολο να φτιάξεις (Τα βασικά αρχεία/προγράμματα/config files είναι κατα το
πλείστον ίδια)

Εάν χρειάζεσαι community support, υπάρχουν ένα σωρό βοηθητικά προγράμματα τα
οποία αποκλείουν ένα σωρό δυσκολίες (ΠΧ man και apropos)

Το debian και to red hat (το commercial όμως :p) έχουν, όπως τα περισσότερα,
updaters. Το θέμα έγκειται στο πόσο γρήγορα βγαίνει ένα patch/update. Κάθε
λίγες μέρες στο debian που είχα, ίσως και κάθε 1-2 μέρες. Βέβαια αν έχεις
κανένα openBSD δέν χρειάζεσαι και πολλά updates...

Τώρα για τα repositories δέν μπορώ να σε βοηθήσω γιατί δεν έχω κάτσει να
συγκρίνω. Πάντως απο ότι βλέπω υπάρχουν πολλά beta.
Εδώ έχει τα πακέτα του debian, με κατηγορίες stable, experimental, testing
κλπ : http://www.debian.org/distrib/packages

Όσο για το 1), VNC για τους χρήστες περιορισμένης ευθύνης. Αν βέβαια θές το
ίδιο desktop Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να υπάρχει το ίδιο window
manager.. Τώρα αν δεν μπορούν να βγάλουν άκρη μεταξύ window managers
διαφορετικών versions είναι λίγο πακέτο..
Πάντως η κονσόλα πάντα ίδια είναι!! Και μπορείς πάντα να έχεις ένα sshd να
τρέχει στα άλλα PC..

debian debian debian!!

Στο κάτω κάτω της γραφής, το google υπάρχει, forums(κ.α.) υπάρχουν, δέν
νομίζω να μην μπορέσεις να βρείς λύση σε συνδυασμό με τα man/info pages για
οποιοδήποτε πρόβλημα..