Re: Σε αναζήτηση διανομής...

Theodore Lytras thlytras at gmail.com
Mon Feb 16 11:14:19 EET 2009

Στις 13 Φεβρουάριος 2009 6:24 μμ, ο χρήστης linuxlists at freemail.gr
<linuxlists at freemail.gr> έγραψε:
> Έχει κανείς να μου προτείνει διανομή με βάση τα παρακάτω?
>
> Είμαι χρόνια συνhθισμένος στο SuSE
>
> Μου δίνει...
>
> α) out of the box συμβατότητα σχεδόν με κάθε τί που έχω χρειαστεί.
>
> β) Εύκολη και αξιόπιστη GUI διαχείριση (YAST rules...) Μπορώ να καθοδηγήσω
> τηλεφωνικά τεχνικούς (...δηλαδή promoted users περιορ. ευθ.) για
> αποκατάσταση προβλημάτων σε περίπτωση emergency.
>
> γ) Όταν δουλεύω χωρίς GUI, τα conf & init είναι "στη θέση τους",
> τακτοποιημένα κι επαρκώς (κατά την κρίση μου) σχολιασμένα.
>
> δ) Community support με "λογικό" επίπεδο γνώσεων.

> [...]

Απλό. Sidux.

Είναι Debian, όπως σου πρότεινε και ο DJ Art, αλλά του sid (όχι του
testing), και είναι "ενισχυμένο" με ορισμένα scripts που απλοποιούν
(σημαντικά κατά τη γνώμη μου) τη διαχείριση του συστήματος και τα
upgrades.
Σου προσφέρει rolling upgrades, τα οποία πράγματι είναι σημαντικό θέμα
και μ'αυτά έχω βρεί την υγειά μου.
Έχει τεράστιο πλούτο λογισμικού στα repositories, που ανανεώνεται
συχνά με bug-/security-fixes. Δεν έχει πάντα ότι latest & greatest από
εκδόσεις προγραμμάτων (για λόγους σταθερότητας) αλλά είναι αρκετά
σύγχρονο.
Είναι πολύ καλά στημένη διανομή (νομίζω σ'αυτό συμφωνούν όλοι), και
επίσης αρκετά ελαφριά (αναλόγως και τι λογισμικό θα βάλεις βέβαια).
Για το Debian community δε χρειάζονται συστάσεις.
Το μόνο "μείον" είναι πως δεν υπάρχουν GUIs τύπου YaST, αλλά πιστεύω
οτι δεν τα χρειάζεσαι. Με τα sidux scripts, και με τα εργαλεία που
προσφέρει το ίδιο το debian, η διαχείριση είναι εξίσου εύκολη και
χωρίς GUI.

Και τέλος, το επιχείρημα που θα σε πείσει: αν και desktop χρήστης,
προέρχομαι και εγώ από SuSE. Ήταν η αγαπημένη μου διανομή -και την
εκτιμώ ακόμη πολύ- αλλά με το Debian (the "Sidux" way) δε τη νοσταλγώ
καθόλου...

Θοδωρής