Re: Ερώτηση για μια εφαρμογή

Nikos Vasilakis nikos.ailo at gmail.com
Thu Dec 3 18:38:19 EET 2009

Ένα ερώτημα νομίζω που ίσως η απάντησή του να σε φέρει πιο κοντά και στην
απάντηση των δύο ερωτήσεών σου, είναι γιατί να μην βελτιστοποιήσεις και την
αρχιτεκτονική του συστήματος; Ενδεχομένως να την εμπλουτίσεις με άλλα
frameworks και τεχνολογίες (n-tier architecture) με αποτέλεσμα να καταλήξεις
όχι μόνο σε ένα εντελώς καινούριο προιόν (που αυτό σε ενδιαφέρει) αλλά και
σε ένα πολύ καλύτερο.. Ίσως αυτό να μην είναι τόσο δύσκολο, αν διαφωνούσες
π.χ. με μερικές αποφάσεις που έγιναν κατά το development schedule τώρα θα
έχεις την ευκαιρία να το υλοποιήσεις πολύ καλύτερα.

Ε, αν και η αρχιτεκτονική, και ο κώδικας και οι τεχνολογίες είναι
διαφορετικές, μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό, οπότε δεν νομίζω να
μπορεί να σε "χτυπήσει" νομικά κανείς.. (Βέβαια, το ερώτημα που ενδεχομένως
εγείρεται εδώ και το οποίο διαφέρει από το αν θέλεις να μπλέξεις με
δικηγόρους και δίκες είναι αν πραγματικά θέλεις να αναπτύξεις ένα νέο
προιόν!) Τέλος, νομίζω πως το γεγονός πως εσύ θα αποτελέσεις ανταγωνισμό σε
μία εταιρεία η οποία επί 7 χρόνια αναπτύσει ένα προιόν και δεν το έχει
πουλήσει πουθενά, μάλλον από μόνο του αρκεί για να ξεκινήσει κάποιος μία
δικαστική διαμάχη μαζί σου, ως πρώην εργαζόμενος, ακόμα και στην περίπτωση
π.χ. που έφτιαχνες ένα προιόν για ένα εντελώς διαφορετικό application
domain. Αυτό οφείλεται στην μαγευτική ελληνική πραγματικότητα!

Τέλος, όσον αφορα τα ethics του ζητήματος, ενδεχομένως δεν είναι ότι
καλύτερο, δεν ξέρω τι έχει γίνει στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις,
ούτε έχω δει ανθρώπους γύρω μου να το κάνουν ακόμα, οπότε δεν μπορώ να
εκφέρω άποψη..! Ενδεχομένως πάντως, ενώ δεν είναι ότι καλύτερο κατ'εμέ, να
έχουν ξεκινήσει κάποιες πολύ καλές startup από κάτι τέτοιες "τρύπες" στις
ανάγκες των καταναλωτών - π.χ. 10 εταιρείες φτιάχνουν ανταγωνιστικά προιόντα
σε μία περιοχή εφαρμογών αλλά μία νέα εταιρεία που ξεπηδάει έπειτα έχοντας
δεί και μάθει από το impact των ήδη υπαρχόντων 10 εφαρμογών καλύπτει το
καταναλωτικό κενό που αυτές αφήνουν..

Οπότε ίσως να είναι καλό να μάθεις γιατί οι 4-5 πελάτες που παρουσιάσατε την
εφαρμογή δεν , και να σκεφτείς (ενδεχομένως εφεύρεις) νέα χαρακτηριστικά τα
οποία θα υλοποιήσεις, οπότε τότε δεν πρόκειται νομίζω να σε κυνηγήσει
κανείς.. Ο πυρήνας ο ίδιος μεν, οκ, αλλά κύριοι έχω δημιουργήσει εφαρμογή
που καλύπτει άλλες ανάγκες.. Και δεν βλέπω κάτι λάθος και στο biz ethics
part.

Ελπίζω να συνεισέφερα κάτι;)