Re: Ερώτηση για μια εφαρμογή

Nick Demou ndemou at gmail.com
Thu Dec 3 12:38:26 EET 2009

2009/12/3 Giorgos Keramidas <keramida at ceid.upatras.gr>:
> [...]
> Akoma kai na *mhn* yparxei safhs oros pou leei auto to pragma, polla
> pragmata eksartwntai apo to "poso theleis na mplekseis me dikhgorous an
> tsantistei to prwhn afentiko sou kai sou kanei mhnysh oti tous exeis
> klepsei 'kwdika', me oso eyreia ennoia tou 'kwdika' thelei autos na se
> piesei oti einai shmantikh?"

Θα δώσω λίγες εξηγήσεις σε αυτό που νομίζω ότι εννοεί ο Γιώργος
(προσοχή α) _νομίζω_ και  β) δεν είμαι δικηγόρος):

Ο κώδικας στην Ελλάδα/Ευρώπη καλύπτεται από την νομοθεσία για την
πνευματική ιδιοκτησία. Σύμφωνα με αυτή αν γράψεις κώδικά εξ αρχής (ή
αν κρατήσεις μόνο μικρά ασήμαντα/προφανή κομμάτια από έναν άλλο
κώδικα) τότε σου ανήκει και τον κάνεις ότι θες εσύ και κανένας δεν
μπορεί να σε ενοχλήσει.

Δυστυχώς τα πράγματα είναι ΠΟΛΥ θολά διότι δεν υπάρχει κανένα
_αντικειμενικό_ κριτήριο για να αποφασίσει ένα δικαστήριο αν δυο
λίστες κώδικα είναι πονήματα διαφορετικών δημιουργών ή αν είναι το ένα
αντιγραφή του άλλου. Επίσης δεν υπάρχει κανένα _αντικειμενικό_
κρητίριο για το αν ένα κομάτι κώδικα είναι μικρό και ασήμαντο/προφανές
ώστε να είναι σαφές αν μπορείς να το αντιγράψεις χωρίς άδεια. Οπότε ΑΝ
φτάσεις σε δικαστήριο η υποκειμενική προσέγγιση των δικαστών είναι
ΠΟΛΥ σημαντική.

Το τελευταίο σημαίνει πως αν υπάρχουν επαρκείς έστω και επιφανειακές
ομοιότητες ένα "τσατισμένο  αφεντικό" με όρεξη να σπαταλήσει χρόνο και
χρήμα ΜΠΟΡΕΙ να σου κάνει την ζωή δύσκολη (κι αν έχεις κι εσύ χρόνο
και χρήμα μπορείτε να τρέχετε στα δικαστήρια για πολλά πολλά χρόνια
όπως κάνει η SCO με την IBM και μάλιστα σε ένα κράτος με πολύ
περισσότερη νομική εμπειρία σε θέματα software)

Όπως καταλαβαίνεις στην περίπτωση που κάνεις μεταγραφή (rewrite)
κώδικα τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο θολά.

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS