Ερώτηση για μια εφαρμογή

Stergios Kallidis stergioskallidis at yahoo.co.uk
Thu Dec 3 09:27:52 EET 2009

Χαίρετε,

Έχω μια "υποθετική" :-) ερώτηση που έχει και νομικές προεκτάσεις, οπότε εάν ξέρει κανείς κάποιο καλύτερο μέρος να απευθυνθώ, ας το πει. Απαντήσεις του τύπου IANAL δεκτές...

Εργάζομαι ως προγραμματιστής σε μια εταιρεία ανάπτυξης λογισμικού που φτιάχνει την εφαρμογή Χ και ισχύουν τα παρακάτω facts:
1. Η εφαρμογή Χ παρόλο που υλοποιείται εδώ και 7 χρόνια απ'την εταιρεία μου, ΔΕΝ έχει πουληθεί. Έχει τρέξει πιλοτικά σε 4-5 πελάτες αλλά δε πουλήθηκε. Κανείς δε την αγόρασε.
2. Την ίδια εφαρμογή την πουλάνε 100+ εταιρίες πληροφορικής. Δεν είναι πρωτότυπη δηλαδή.
3. Η υλοποίηση της εφαρμογής γίνεται με version control και επομένως υπάρχει 'αποδεικτικό' απ'την εταιρεία μου ότι όλα αυτά τα 7 χρόνια την υλοποιούσε.
4. Η αρχιτεκτονική της εφαρμογής δεν είναι πρωτότυπη επίσης. Είναι κάτι συνηθισμένο. Μια relational database, λίγο software επάνω σε ένα open source application server και το GUI/Client.
5. Κανένα κομμάτι της εφαρμογής δεν είναι πρωτότυπο ή κατοχυρωμένο με πατέντα.
6. Η εφαρμογή αποτελείται από ένα μάτσο python scripts και 2-3 κιλά java κώδικα.
7. Το schema της database δεν είναι κάτι πρωτότυπο ή μη προφανές.

Η ερώτησεις που έχω είναι οι εξής:
1. Εάν εν μια νυκτί, μετατρέψω όλα τα python scripts σε java code διατηρώντας δηλαδή την αρχιτεκτονική τους. Επίσης εά ξαναγράψω απ'την αρχή τον ήδη υπάρχοντα java code με δικό μου κόπο και διαφορετική αρχιτεκτονική. Και επίσης κρατήσω το ΙΔΙΟ schema της database θα μπορώ να την πουλήσω ως δικιά μου; Ή θα έχω κάνει κάτι παράνομο; (Αναφέρομαι στους ελληνικούς νόμους αλλά και εντός ευρωπαϊκής ένωσης).
2. Έχει κανείς κάποιο ανάλογο παράδειγμα; Δηλαδή κάποιος εργαζόμενος προγραμματιστής, να φτιάξει την ίδια εφαρμογή με την εταιρεία του, να παραιτηθεί απ'τη δουλειά του και να τη πουλάει ως δικιά του;
3. Πέρα απ'το εάν είναι νόμιμο ή παράνομο, είναι ηθικό αυτό; (Με την έννοια του business ethics και όχι με την υποκειμενική άποψη του καθενός).

Αυτά..

ΣΚ