Laptops & Linux, εταιρίες στην ελλάδα, αντίδραση ( συνέχεια)

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Wed Apr 29 15:18:28 EEST 2009

Christos Ricudis wrote:

> Se anti8esh me mas, tous Leykous Ippotes tou Anoixtou Logismikou poy
> 8eloun na feroun thn Eirhnh kai thn Eyhmeria ston kosmo, e?
>
> Gia 8ymise mou ligo, posa lefta ksodepses twra teleytaia gia UNIX software?

Όχι, είναι χαρακτηριστική και ξεχωριστή συνομοταξία οι "τζαμπατζήδες
Windows users που βρήκαν ευκαιρία για <οτιδήποτε>". Πρόκειται για
χρήστες που ξέρουν να κάνουν καλά στον υπολογιστή *μόνο* τα απαραίτητα
*γι'αυτούς*, χρησιμοποιώντας *πάντα* το καλύτερο πρόγραμμα της αγοράς
και φυσικά *πάντα* με το σπαστήρι του. Είναι *ανεπίτρεπτο* για αυτούς να
τους πιάσει κανείς κορόιδο και να πληρώσουν για το software. Επιπλέον,
για ό,τι άλλο χρειαστούν στον υπολογιστή, *πάντα* ξέρουν αυτοί να
βρίσκουν τους κατάλληλους *μαλάκες* που θα τους πουν πώς γίνεται, γιατί
για αυτούς είναι επίσης *ανεπίτρεπτο* να ξοδέψουν ένα βράδυ ψάχνοντας
κάτι στον υπολογιστή.

Είναι τεχνικά αδύνατο ένας χρήστης Linux να ανήκει στην παραπάνω
κατηγορία. Παρόλο που δεν πληρώνει για το λογισμικό και πολλές φορές
χρησιμοποιεί software (κυρίως για server) που είναι από τα καλύτερα της
αγοράς, και πάλι υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που τον κάνουν να
ξεχωρίζει από τους παραπάνω χρήστες.

Φυσικά, αν οποιοσδήποτε χρήστης υπολογιστών, που έχει ξοδέψει κι ένα
απόγευμα πάνω στον υπολογιστή "ψαχουλευοντας", πει ότι ποτέ δεν έχει
χρησιμοποιήσει πειρατικό λογισμικό, θα είναι απλά ψεύτης. Ήταν μια εποχή
όπου το πειρατικό λογισμικό ήταν μέσα στην κουλτούρα του "ψαγμένου
χρήστη", η οποία όμως ουδεμία σχέση έχει με την "κουλτούρα του
τζαμπατζή" που περιγράφτηκε παραπάνω.

> To pragmatiko erwthma einai "an den htan free-as-in-beer, 8a to agorazes?".

(Αυτό το έκανα copy-paste από παρακάτω.)

Εύλογο αυτό το ερώτημα. Επειδή κυρίως με αφορά το desktop μέρος του
λειτουργικού, θα μιλήσω γι αυτό. Αν στην παρούσα φάση τα Windows (retail
και όχι DSP έκδοση) και το Ubuntu/Fedora/OpenSuse κόστιζαν το ίδιο, θα
προτιμούσα τα Windows χωρίς δεύτερη σκέψη.

Αν όμως στο μοντέλο ανάπτυξης για παράδειγμα του GNOME ακολουθούνταν η
λογική του ότι "εμείς βγάζουμε τον τάδε multimedia player και το δείνα
Groupware suite και αποθαρρύνουμε έμπρακτα τους προγραμματιστές από το
να ξεκινούν 800 νέα projects που έχουν το ίδιο goal, αλλά αντίθετα
ενθαρρύνουμε τη συμμετοχή στην ανάπτυξη των δικών μας projects όχι μόνο
στα λόγια, αλλά κληρώνοντας πχ 5 laptop κάθε μήνα και 5, τα οποία μας
δίνουν με ευχαρίστηση πχ η Dell, η Sony κτλ, καθώς χάρη σε εμάς μπορούν
και πωλούν φτηνότερα τα λαπτοπς τους", τότε με μεγάλη ευχαρίστηση θα
πλήρωνα για το ελεύθερο λογισμικό, ώστε να είναι σε θέση να κληρώνουν 20
λαπτοπ κάθε μήνα και εγώ να έχω καλύτερο λογισμικό στη διάθεσή μου. (τα
νούμερα είναι ενδεικτικά)

Ελπίζω να σε κάλυψα κάπως :)