Laptops & Linux, εταιρίες στην ελλάδα ( =?iso-8859-7?b?8/Xt3ffl6eE=?=)

Nikolaos ladis ndladis at otenet.gr
Tue Apr 28 12:18:39 EEST 2009

On Monday 27 April 2009 23:27:36 Χρήστος Σιουλής "(Christos Sioulis)" wrote:

> Λοιπόν, παραδόπιστοι :), το εγχείρημα είχε τελικά συνέχεια!
> Με πήρε το Σάββατο το πρωί κάποιος (μου συστήθηκε- δεν θυμάμαι το όνομά
> του) ως υπεύθυνος (και ιδιοκτήτης μου είπε; - θα σας γελάσω) της εταιρίας
> texnologia.gr για να μου απολογηθεί! Και τι μου είπε:
> "-Ξέρετε, κ. Σιουλή, και εμείς θέλαμε να έχουμε laptop με linux αλλά,
> ξέρετε... αυτό το καιρό ... ΕΧΟΥΝ ΕΛΛΕΙΨΗ" (!) "Είχαμε πριν λίγο καιρό ένα
> με 9'' οθόνη -κάτι τέτοιο δεν θέλατε;" "-Ναι, απάντησα, μεταξύ 8'' και
> 10'', κάτι ελαφρύ για τα παιδιά" " ... αλλά δυστυχώς μας τελείωσε και τον
> [...]

Χμμ..

Δεν είναι τόσο απλό.

Στην εταιρία μου δουλεύουμε αποκλειστικά σε linux  και κατά το περσινό
καλοκαίρι το αφεντικό χρειάστηκε ένα καινούργιο laptop για να κουβαλά μαζί
του. Το ήθελε όσο το δυνατό πιο φορητό και να μπορεί να πάρει ακριβώς τα ίδια
προγράμματα με το desktop  του.
Μετά από μια έρευνα  κατέληξα ότι το καλύτερο γι' αυτόν τότε ήταν ένα MSI U100
με 10ρα οθόνη 120GB HD wifi το οποίο υποτίθεται ότι μόλις κυκλοφόρησε στο
εξωτερικό.
Το εν λόγω αφού φόραγε SuSE desktop θα μπορούσε να πάρει full opensuse 11 που
δουλεύουμε εδώ.
Το παρήγγειλα από online  μαγαζί στην Πάτρα αφού υποτίθεται ότι εκεί ήταν
διαθέσιμο. Μας ζήτησαν να το προπληρώσουμε και τους πήρε 3 μήνες να έρθει
γιατί η MSI για κάποιο λόγο καθυστερούσε την κυκλοφορία του.
Ήταν όντως καλό. Το δούλεψα τότε περίπου για 20 ημέρες και πραγματικά ήταν
πολύ καλό. Σε όσους γνωστούς μου δε το έδειξα όλοι το ερωτεύτηκαν και ήθελαν
να το αγοράσουν και αυτοί με την προϋπόθεση να αφαιρέσουν το linux από πάνω
του.
Μετά από 5 μήνες χρήσης θεωρήσαμε ότι θα ήταν πρέπων  να πάρουν όλα τα στελέχη
από ένα τέτοιο για να κάνουν την δουλειά τους. Ανατρέξαμε στην ίδια εταιρία να
παραγγείλουμε άλλα 3 τέτοια αλλά μας δήλωσαν ότι δεν τα έβρισκαν πια αλλά
μπορούσαν να μας προμηθεύσουν με ίδιο μοντέλο που φορά windows xp.
Μετά δοκιμάσαμε Θεσσαλονίκη όπου φαινόταν να είναι διαθέσιμο και ζητήσαμε 1
για να δούμε το service, αλλά μετά από 2 μήνες μας ενημέρωσαν ότι δεν ήταν
δυνατό να το φέρουν.
Εν τέλει τα πήραμε από Γερμανία που ήταν διαθέσιμα με ελάττωμα το γερμανικό
τους πληκτρολόγιο.
Από ότι φαίνεται από το site της, η MSI έκανε drop την έκδοση για linux.

Δεν μου κάνει εντύπωση αυτό για να είμαι ειλικρινής.
Κάποιο γνωστοί μου που έχουν ένα περιφερειακό μαγαζί που πουλάνε pc  μου
ανέφεραν ότι κάνουν θραύση τα Asus ee με linux.
Τα οποία αφού τους αφαιρέσουν το linux  τους κοτσάρουν winxp  κατ' απαίτηση
του πελάτη,  και πως είχαν πουλήσει πάνω από 100 κομμάτια σε 2 μήνες.

Τελικά όλα είναι ένας φαύλος κύκλος.

Φιλικά
Νίκος Λαδής