Re: ntfs-3g ή ext2ifs

basos g noxelia at gmail.com
Mon Apr 13 03:20:56 EEST 2009

2009/4/1 Nikos Platis <nplatis at freemail.gr>

> Τελικά εγκατέστησα την «γενική» έκδοση Closed source που έχει στο site και
> θα τη δοκιμάσω αργότερα. Εγκαταστάθηκε πανεύκολα, μέχρι και συντόμευση στο
> μενού «Κ» έφτιαξε, και χρησιμοποιεί το dkms για τα αρθρώματα. Βασικά
> νωρίτερα δεν είχα δει αυτή την έκδοση αλλά μόνο εκείνες που αφορούσαν
> συγκεκριμένες διανομές και φοβόμουν μήπως ήταν για συγκεκριμένους πυρήνες...

Με εχει απασχολησει το θέμα οπότε ας καταθέσω κι εγω καποιες εμπειρίες και
απόψεις :

  Για το fs pαιζουν οι εξής αντικρουόμενοι παράγοντες :
  1. Το FAT(32) να μη το ξαναδούμε σε σύγχρονους μεγαλους δίσκους. Πέρα από
το 4GB όριο που αναφέρθηκε είναι προτόγονος ο τρόπος αποθήκευσης των
δεδομένων στο δίσκο (τότε που απλά θέλαμε ενα απλο συστημα αρχείων). Μεγιστο
μειονέκτημα είναι η *ανάγκη* ανασυγκρότησης του δίσκου χειροκίνητα και
αναπόγευκτα. Μια διαδικασία που τα μοντέρνα συστήματα αρχείων (ext3, xfs,
ισως ntfs) την αποφεύγουν με χρήση αποδοτικότερων αλγορίθμων αποθήκευσης
ελαχιστοποιόντας την αναγκαιότητά της, Βασικη προυπόθεση είναι η ύπαρξη
αρκετου ελεύθερου χωρου ( > 20-30%).
 2. Το ntfs-3g ως user level driver δε το εμπιστεύομαι για μόνιμη χρήση.
Επίσης δεν υπάρχει πλήρες fsck (scandisk) που σημαίνει οτι θα χρειάζεται να
γίνεται συντηρηση του παρτισιον από windows.
 3. To ext2ifs το εχω δοκιμάσει λίγο και μου φαίνεται οτι κάνει τη δουλεια
του. Εαν το εχεις σε read-only mode είσαι σιγουρος για την ακεραιοτητα των
δεδομέων.  Να γραψω δεν το εχω κανει..

Εξαρταται η απόφαση από το τι χρήση του υπολογιστή κανεις :
Για ενα συστημα οπου τα linux ειναι πρωτεύον λειτουργικο συστήνω ext3 και
ext2ιfs.
Αντιθέτως εαν δουλεύες περισσότερο σε windows ή θα βαλεις ntfs-3g ή τη VM
λυση που αναφερεται παρακατω.

Οσο για τα dual boot μπορεί να ειναι χρησιμα έναντι VM σε εφαρμογες που
χρησιμοποιουν εξιδικευμενους drivers (παιχνιδια, video capture) η θελουν
πολύ μνήμη (image proccessing, video...) .
Εαν δηλαδη θελεις να παιξεις ενα παιχνιδι, το εχεις σκεφτεί από πριν, ξερεις
οτι θα χασεις το απόγευμα σου με αυτο, κανεις ενα reboot και παιζεις.
Εαν θελεις να κανεις μονταζ στο premier (αν και υπαρχει και το kino) παλι
βολευει να κανεις reboot.
Σε αλλες περιπτωσεις πιο κανονικων εφαρμογων το VM ειναι μια χαρα δεδομενου
οτι το μηχανημα ειναι σχετικα νεο.

Εαν ξερεις τι θελεις οργανωνεις και το πλανο εργασιας. Δε χρειαζεται να τα
εχεις ολα παντου. Καποια πραγματα γινονται εδω, καποια εκει.

Eαν επιλεξεις την ext3 ή xfs λύση και εχεις dual-boot θα μπορεις με ενα VM
στα windows να εχεις δικτυακή υποστήριξη στα partition σου με read/write
προσβαση.
   Για το τίμημα της ελευθερίας : απο τη στιγμή που βάζεις ενα VM για να
τρέξεις ενα κλειστό σύστημα γιατί να μην είναι κλειστό και το  VM εαν αυτό
εξασφαλίζει καλλίτερη υποστήριξη (και το usb ειναι από τις λίγες κατηγορίες
συσκευών που υποστηρίζονται σε επίπεδο φυσικού υλικού από τα VM). (Αν και
πρεπει να υπαρχουν και open source καλες λυσεις όπως το XEN.)

Βασιλης