Re: FYI: KDE4 στο Debian Sid

Theodore Lytras thlytras at gmail.com
Wed Apr 8 13:20:16 EEST 2009

2009/4/6 Eleftherios Kosmas <elkosmas at gmail.com>:

> Δηλαδή θέλεις να πεις ότι εσύ θα αντισταθείς στο πειρασμό??? Δεν νομίζω...

Σιγά μην αντιστεκόμουν...

Το πέρασα κατευθείαν και στο laptop μου, και στο PC της δουλειάς. Τρία
συναπτά apt-get dist-upgrade για να επιλυθούν όλα τα dependencies, ένα
rm -rf /etc/default/kdm.d για να μη κονφλικτάρουν τα παλιά settings
του kdm3 με τo νεο kdm, και ένα apt-get install kde4 kdm αφού αφαίρεσα
με το χέρι κάτι πακετάκια του kde3 που είχαν περισσέψει και
συγκρούονταν. Πολύ πιο piece of cake απ' ότι περίμενα, χάρη στο apt!

Ένα έχω να πω: άξιζε η αναμονή!

Πλέον στην έκδοση 4.2.2 το περιβάλλον είναι αρκούντως σταθερό (μόνο το
plasma μια φορά κράσαρε και επανεκκίνησε μόνο του την ώρα που ρύθμιζα
ένα side panel), και επαρκώς πλήρες ώστε να ανταποκριθεί στην
οποιαδήποτε desktop χρήση.

Sure enough, υπάρχουν μερικές μικρο-ευκολίες που νοσταλγώ από το kde3
και δεν έχουν ακόμη βρεί το δρόμο τους στο 4 (όπως η external taskbar
και το disk navigator - που έβλεπες τους καταλόγους σου σαν μενού).
Όμως εύκολα προσαρμόστηκα στο νέο περιβάλλον, μπόρεσα να φτιάξω τα
panels και τα plasmoids όπως με εξυπηρετουν, γύρισα το kickoff σε
κλασσική προβολή, ρύθμισα toolbars, εμφάνιση, shortcuts, κλπ κλπ και
διαμόρφωσα ένα desktop που με εκφράζει. Στο KDE 4.0 και 4.1 αυτό ήταν
δύσκολο, και ενίοτε ανέφικτο...

(Σημαντική σημείωση: στα system settings έχει μπει πλέον μια επιλογή
για τον default file manager. Έτσι μπορεί κανείς εύκολα να προτιμήσει
τον konqueror αντί του dolphin!)

Από πλευράς επιδόσεων και κατανάλωσης μνήμης, παίρνει άριστα. Μόνο
μειονέκτημα (ή μάλλον περιορισμός): τα compositing εφέ του kwin
χρειάζονται μια καλή κάρτα γραφικών. Όχι τίποτα σπουδαίο: στο PC της
δουλειάς, με κάρτα nVidia 8400 και τον τελευταίο stable driver, τα εφέ
κυριολεκτικά πετάνε! Το laptop μου όμως (centrino με Intel GMA 900) το
επιβραδύνουν λίγο, αν και είναι καλύτερη η κατάσταση απ' ότι με το KDE
4.0 και 4.1.

 Εν πάσει περιπτώσει, ελπίζω οτι με την καινούργια Qt (4.5) και με το
καινούργιο X.org, όταν έρθουν στα repos του sid, θα υπάρξουν
βελτιώσεις στο compositing και για εμάς με παλιότερα μηχανήματα.

Αυτές είναι οι πρώτες εντυπώσεις! Και χαίρομαι γιατί δε σας κρύβω οτι
είχα ένα μικρό άγχος για το switch, τελικά όμως φαίνεται οτι το πράγμα
λειτουργεί καλά!

Θοδωρής

Υ.Γ.1: Αναρρωτιέμαι αν λειτουργεί το ίδιο καλά το KDE 4.2.2 στο
kubuntu με τα πακέτα του Launchpad! ;-)

Υ.Γ.2: Κάτι ενδιαφέρον που παρατήρησα ήταν το εξής: Στο laptop μου
(θυμίζω: Intel GMA 900) και σε KDE 3.5 με compiz fusion, όταν ήθελα να
παίξω βίντεο με το kaffeine, έπαιζε καλά σε normal size ενώ σε
fullscreen έχανε frames. Λογικό ακούγεται, και το αντιμετώπιζα πολύ
απλά κλείνοντας το compiz, οπότε έπαιζε μια χαρά. Τώρα στο KDE 4.2.2
με τα εφέ του kwin ενεργοποιημένα, παρατηρείται το ανάποδο: χάνει
frames όταν παίζει στο παράθυρο σε normal size ενώ σε full screen
μυστηριωδώς παίζει μια χαρά, λες και κλείνει με κάποιο μαγικό τρόπο το
compositing! Δυσκολεύομαι να το εξηγήσω αυτό....