εξομολογήσεις ενός χρήστη linux [was: ntfs-3g ή ext2ifs]

Houtouridis Christos houtouridis.ch at gmail.com
Sat Apr 4 16:30:33 EEST 2009

On Sat, 2009-04-04 at 14:03 +0300, Giorgos Pallas wrote:

> [...]
> κάτσεις κάτσε, άμα θες να φύγεις φύγε, να γκρινιάζεις μόνο πάψε, δεν
> μπορώ να σ' ανεχτώ', προκειμένου να γίνουμε απολογητές για
> σαβουρο-ελεύθερο software που τυχόν κυκλοφορεί ή/και ανοργάνωτες
> διανομές. Το να του βγάζει του ανθρώπου πάντα (και υποθέτοντας ότι δεν
> είναι εξαιτίας δικου του λάθους) λάθος το verification όταν ψήνει ένα
> σιντί, είναι κάτι που δικαίως κατά τη γνώμη μου μπορεί να τον κάνει να
> γκρινιάξει.
>
> Και αυτό διότι ο developer/maintainer του πακέτου μην κάνοντας
> στοιχειώδη έλεγχο πριν το release, δεν σέβεται το χρόνο καν των

Ίσως να ακούγεται "κάπως" επιθετικό, όμως είναι μια κατάσταση στην οποία
βρισκόμαστε όλοι μας. Δεν υπάρχει κανείς που είναι από μέσα(απο την
κοινότητα) και κανείς που είναι απ' έξω. Πολύ εύκολα μπορεί κάποιος που
θεωρεί οτι _βολεύεται_ από το ελεύθερο λογισμικό "A" σήμερα, αύριο
κάποιος πιο "παλιός" χρήστης σε ένα αντικείμενο "B" να του δείξει
επιδεικτικά την πόρτα. Αυτό φυσικά περισσότερο στις κοινοτικές εφαρμογές
και διανομές, που δεν τους ενδιαφέρει και τόσο η βιτρίνα. Από την άλλη
υπάρχουν και "εταιρικές" διανομές (ονόματα δεν λέμε - flames δεν
ανοίγουμε) που θα ήθελαν περισσότερους χρήστες και θα ήθελαν εύχρηστο
περιβάλλον, αλλά....θα ήθελαν.
Σε αυτή την κατάσταση ο "χρήστης" ή αντέχει, διαβάζει(ή είναι τυχερός
και βολεύεται) ή ρίχνει ένα σιχτίρ στα "εύχρηστα" conf αρχεία και τα
απλά scriptάκια και φεύγει. Πρέπει όμως να αναρωτηθούμε και τί λέμε απλό
χρήστη. Γιατί κατά τι γνώμη μου αυτό το "είδος" δεν ευδοκιμεί στο linux.
Για το linux ο χρήστης είναι και admin, είναι και developer, είναι,
είναι --είναι --is --is ktl....... Και για να είναι όλα αυτά θα πρέπει
να διαβάσει/δουλέψει πολύ και πάνω απο όλα δεν θα πρέπει να βλέπει το PC
σαν προϊόν, που με ένα μαγικό τρόπο "απλά δουλεύει".

> Έτσι το να πει κάποιος dev σε κάποιον
> απλό χρήστη που ζητάει απαιτητικά το super-duper feature ότι 'αυτό
> είναι, αν σ'αρέσει' είναι δίκαιο. Αλλά το να το πει σε κάποιον που του
> ζητάει μια στοιχειώδη ποιότητα δουλειάς σε κάτι που ο ίδιος ο dev
> εθελοντικά προσφέρθηκε, είναι βλακεία. Αν κάποιος κάνει develop ή
> maintain από αγγαρεία ένα πακέτο, καλύτερα να βρεί κάτι καλύτερο να
> κάνει με το χρόνο του.

Θέλω να πιστεύω ότι αν κάνει ένα bug report δεν θα του απαντήσει κανείς
άσχημα. Ίσα ίσα. Αν όμως τους πει:
"μα καλά, δεν βλέπετε τί @@ριες κάνετε;;; ούτε ένα CD δεν μπορούμε να
γράψουμε", ενώ θα έχει "δίκιο", αυτόματα θα το χάσει.

--
Χουτουρίδης Χρήστος