εξομολογήσεις ενός χρήστη linux [was: ntfs-3g ή ext2ifs]

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Fri Apr 3 22:14:43 EEST 2009

Houtouridis Christos wrote:

> [...]
> δούνε αυτό το τραγικό λάθος???". Αλλά τελικά...ναι. Δεν μπορούσαν. Δεν
> τους πλήρωσε κανείς για να μπορούν. Και αν κάποιος νιώθει ότι είναι τόσο
> οφθαλμοφανές αυτό το λάθος, να ο κώδικας ας τον διορθώσει. Στο ελεύθερο
> λογισμικό δεν υπάρχει απλός χρήστης. Ο χρήστης είναι και developer
> (εντάξει τα παραλέω, παίρνει όμως μέρος στην ανάπτυξη). Και αν δεν
> παίρνει μέρος στην ανάπτυξη τότε δεν έχει να προσφέρει και πολλά στην
> κοινότητα. Άρα το θέμα δεν είναι αν ο χρήστης δεν είναι ικανοποιημένος
> απο το λογισμικό και την κοινότητα, αλλά το αντίθετο.

Ειλικρινά νόμιζα ότι οι άδειες χρήσης γράφουν το παρακάτω μόνο και μόνο
για να αποφευχθούν νομικά ζητήματα σχετικά με τη χρησιμότητα του
προγράμματος, τυχούσες ζημιές κτλ:
This program is distributed in the hope that it will be useful,
but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
Δεν ήξερα ότι το εννοούμε κιόλας. Εάν ο σκοπός δεν είναι να φτιαχτεί
κάτι χρήσιμο, τότε πολύ απλά χάνουμε την ώρα μας.

Όταν ένα λάθος, το οποίο ο πιο στοιχειώδης έλεγχος ποιότητας θα το
έβρισκε, περνάει από τους developers/packagers/maintainers και βρίσκεται
στο stable repository μιας διανομής, και παρόλα αυτά "όλα είναι ΟΚ",
τότε κατά την άποψή μου κάπου υπάρχει πρόβλημα.

> Για να μην μακρυγωρώ...  Όποιος περίμενε "επαγγελματική ποιότητα και
> υποστήριξη", χωρίς να βάλει το χεράκι του, τότε ήρθε στο λάθος μέρος..
> Εδώ υπάρχει η ποιότητα και η υποστήριξη αλλά πρέπει να βάλουμε και το
> χεράκι μας.

Όχι, δεν περιμένω επαγγελματική ποιότητα (η οποία btw υπάρχει σε πολλά
έργα ΕΛ/ΛΑΚ), αλλά τουλάχιστον να μην υπάρχουν προβλήματα σε όσα
θεωρούνται αυτονόητα. Δεν θα με πείραζε αν ήταν η πρώτη φορά που
συνέβαινε. Αλλά συμβαίνει συνεχώς.