εξομολογήσεις ενός χρήστη linux [was: ntfs-3g ή ext2ifs]

nikos roussos nikos at hellug.gr
Fri Apr 3 21:55:21 EEST 2009

On Fri, 03 Apr 2009 19:16:51 +0300
Houtouridis Christos <houtouridis.ch at gmail.com> wrote:

> Αν σου φαίνεται πολύ ελιτίστικη και πιστεύεις ότι οι χρήστες δεν είναι
> απαραίτητο να μαθαίνουν τα πάντα για να κάνουν τη δουλειά τους, τότε μην
> ξεχνάς μπορούν πάντα να πληρώσουν κάποιον που έχει διαβάσει το μάθημά
> του και να τους κάνει τη δουλειά αυτός. Μην τα θέλουμε και όλα δικά μας.
> Και καβούρια στην τσέπη και όλα στην πένα.
>
> Η γνώση πληρώνεται.

ίσως δεν το εκφράζεις σωστά, αλλά η γνώση γενικώς δεν πληρώνεται. η ειδική
θεωρεία της σχετικότητας και το πυθαγόρειο θεώρημα δεν έχουν αντίτιμο. αυτό
που πληρώνεται αρεκτές φορές είναι η ενοικίαση της τεχνογωνσίας κάποιου.

στον κόσμο του ελεύθερου λογισμικού δεν χρειάζεται να πληρώσει άμεσα ένας
χρήστης τους προγραμματιστές μιας εφαρμογής που χρησιμοποιεί. η διαδικασία
είναι λίγο διαφορετική. δεν νομίζω πως οι core developers του kde ή του gnome
δυσκολεύονται ιδιαίτερα να βρουν δουλειά.

ομοίως αν κάποιος νομίζει πως το κλειστό λογισμικό είναι πιο "καλό" επειδή οι
προγραμματιστές πληρώνονται άμεσα απ' την εταιρία διανομής ή απ' τους χρήστες,
κάτι έχει καταλάβει λάθος. καλώς ή κακώς ο "επαγγελματισμός" και το επίπεδο
τεχνογνωσίας δεν είναι άμεση συνέπεια του μισθού

--
nikos roussos
pgp: 1AFCC7D3