Re: γιατί πρέπει να πληρώσω Windows για το laptop μου?

Nick Demou ndemou at gmail.com
Thu Apr 2 18:58:37 EEST 2009

Το καλύτερο link για το πως να σου επιστραφεί το κόστος των windows είναι αυτό:
    http://www.linux.com/articles/59381

Το μόνο κατά τη γνώμη μου σχετικά σημαντικό σημείο που αμελεί είναι
ότι υπάρχει μία και μόνο αιτία που μας επιτρέπει να απαιτούμε
επιστροφή χρημάτων:

     Η MS αποδέχεται στις EULA της ότι όταν αγοράζεις το PC δεν
     γνωρίζεις αναγκαστικά ότι θα πρέπει να αποδεχθείς τους
     συγκεκριμένους όρους που σου ζητά η MS να αποδεχθείς.

Στην περίπτωση σου μάλλον στέρησες από τον εαυτό σου αυτή την
δυνατότητα δείχνοντας ότι ξέρεις πολύ καλά τους όρους ή έστω ότι
γνωρίζεις τόσο καλά την πιθανότητα να υπάρχουν αυτοί οι όροι[1] ώστε
είναι περίεργο το γιατί δεν ρώτησες πριν ψωνίσεις (από την άλλη με τον
προμηθευτή σου έχεις να κάνεις κι όχι με δικαστήριο οπότε με υπομονή,
ευγένεια, επιμονή και λίγη τύχη όλα είναι πιθανά).

Όσον αφορά το άρθρο που παρέθεσε ο Βερεδήμας:

> Το ότι δεν θα χρησιμοποιήσεις ή και αποδεχθείς την άδεια χρήσης των Windows
> δε σημαίνει απαραίτητα ότι δικαιούσαι και refund. Ρίξε μια ματιά και στο:
>
>        http://nc10linux.wordpress.com/2008/12/02/windows-refund/

πρέπει να τονίσω ότι στην αναφερόμενη στο link περίπτωση η άδεια
χρήσης που είχε μπροστά του ο χρήσης (των windows XP) αναφέρει το
μαγικό "if applicable" (if you do not accept this EULA you can receive
a refund if applicable). Πίσω από αυτό το "if applicable" οχυρώθηκε ο
προμηθευτής. Στην περίπτωση των vista το wording της EULA που βλέπω
στο internet ΔΕΝ έχει καμία τέτοια ασάφεια:

IF YOU DO NOT AGREE, DO NOT INSTALL OR USE THE PRODUCT; YOU MAY RETURN
IT TO YOUR PLACE OF PURCHASE FOR A FULL REFUND.

Οπότε ο ανενημέρωτος χρήστης που αγοράζει PC με Vista και βλέπει μια
άδεια χρήσης με όρους που δεν τον βρίσκουν σύμφωνο έχει κάθε δικαίωμα
να ζητά refund. Εγώ και όσοι από εμάς ξέρουμε πολύ καλά τι όρους θα
αντιμετωπίσουμε δεν έχουμε δικαίωμα να ζητάμε αποζημίωση. Αυτά για το
θέμα refund ίσως να υπάρχει θέμα παράνομων πρακτικών bundling αλλά σε
αυτό σηκώνω τα χέρια ψιλά.

Νίκος Δ

[1] διότι τους έστειλες email που γράφει "σας ευχαριστώ πολύ για την
άμεση απάντησή σας, η οποία όμως μου δημιουργεί περισσότερες απορίες:
Υπάρχει η άδεια που συνοδεύει τα Windows (End-User License Aggreement
- EULA),  η οποία αποτελεί νομικό κείμενο, και η οποία μου δίνει το
δικαίωμα να μη την αποδεχθώ και να επιστρέψω το προϊόν, δηλαδή τα
Windows. Για του λόγου το αληθές:
http://download.microsoft.com/documents/useterms/Windows%20XP_Professional_Eglish_9e8a2f82-c320-4301-869f-839a853868a1.pdf)"

--
"The software is licensed, not sold" -- MICROSOFT LICENSE TERMS