Ubuntu forums

Giorgos Pallas gpall at ccf.auth.gr
Sun Sep 28 16:11:55 EEST 2008

Mario Andonoudiou wrote:
> Μην ξεχνάς οτι η Apple δίνει πολύ συγκεκριμένο hardware... Το μεγαλύτερο
> πρόβλημα των χρηστών Ubuntu είναι οτι δεν δουλεύει η κάρτα γραφικών /
> ασύρματου δικτύου κλπ. Η Apple ξεπέρασε το συγκεκριμένο πρόβλημα με το
> να δίνει συγκεκριμένο hardware imho.

Χωρίς να έχω χρησιμοποιήσει ποτέ MacOS, αυτή νομίζω πως είναι μια
γενικά  πολύ  σωστή και προφανής απάντηση.  Στο linux η μεγαλύτερη με
διαφορά πηγή απογοήτευσης των απλών χρηστών είναι η μη-υποστήριξη
συσκευών. Τα εφετζιλίκια του macOS τραβάνε τα βλέμματα, αλλά εν τέλει
μεταξύ ενός laptop με προεγκατεστημένο linux και ενός mac, δεν βλέπω
πόσο φοβερότερο μπορεί να είναι το δεύτερο από άποψη ευχρηστιας (μπορεί
και να λέω απλώς ανοησίες επειδή δεν έχω παιξει με macOS βέβαια).

Η άλλη πηγή απογοήτευσης είναι η υποστήριξη για κλειστά φορμά. Δεν
κατάφερα για παράδειγμα να παίξω quicktime streaming σε firefox , ούτε
σε debian ουτε σε ubuntu. Σκοτίστηκα βέβαια, γιατί για μένα μετράει
περισσότερο η χρήση ενός ανοιχτού λογισμικού με όλη τη φιλοσοφία που
κουβαλάει, παρά το να βλέπω την απευθείας μετάδοση της βουλής από το
parliament.gr. Όχι όμως και για τον απλό χρήστη που θα πει, δεν παίζει
αυτό, δεν παίζει εκείνο, μάπα τα λίνουξ.

Όπως και να έχει, στον πόλεμο ισορροπιών μεταξύ ανοιχτών και κλειστών
προτυπων, μεταξύ αδιαφορίας των κατασκευαστών hardware για οτιδήποτε
πέραν των παραθύρων και μη-αδιαφορίας, πρέπει να παραδεχτεί κανείς ότι
το ubuntu έδωσε πολύ μεγάλο σπρώξιμο προς τη σωστή κατεύθυνση,
δημιουργωντας μια βάση χρηστών που πλέον δεν μπορεί να αγνοηθεί. Και όσο
δεν μπορεί να αγνοηθεί, τόσο θα μεγαλώνει, προς όφελος όλων (ακόμα και
του κράτους που θα το σκέφτεται διπλα πριν υπογράψει οπισθοδρομικές
συμφωνίες με τον μικρομαλακό γίγαντα).