Πρόταση βελτίωσης των όρω ν χρήσης του hellug forum

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Wed Sep 10 20:58:13 EEST 2008

On Wed, 10 Sep 2008 16:44:11 +0300, "Nick Demou" <ndemou at gmail.com> wrote:
> [...]

Δεν είναι προφανές ότι μπορεί να είσαι 100% σίγουρος γι αυτό που λες,
αλλά να εξακολουθεί να είναι εντελώς λάθος;

> IMHO όταν κανείς άλλος δεν απαντά είναι ΠΟΛΥ καλό να απαντάς όταν δεν
> είσαι σίγουρος ΑΡΚΕΙ να ξεκαθαρίζεις την ανασφάλεια σου. Δεν ξέρω όμως
> αν είναι καλό να προστεθεί ακόμα και αυτή η πρόταση ως όρος. Δεν
> συμφέρει να γίνει το σχετικό κείμενο πολύ μεγάλο.

Δεν ασχοληθήκαμε πολύ ήδη με το «cover your ass» κείμενο; Κάποια στιγμή
πρέπει να βάζει κανείς μια γραμμή και να λέει «ως εδώ... για τα υπόλοιπα
χρειάζεται ο αναγνώστης να έχει και ένα είδος εγκέφαλου».

Δε νομίζω ότι συμφωνώ πάντως με τη γενική ιδέα «αφού δεν έχει απαντήσει
κανείς άλλος, ε ας πω εγώ τη μαλακία μου».  Φαντάσου κάποια απάντηση του
στυλ:

    Δεν ξέρω αν έχει σχέση με αυτό, αλλά όταν δε μπορούσα εγώ να βγάλω
    τους drivers της NVIDIA, έκανα ``rm -fr /'' και τα ξανάστησα όλα.

Ένας πεπειραμένος χρήστης, συνήθως, μπορεί να καταλάβει ότι το παραπάνω
είναι είτε εγκληματική άγνοια, είτε αστείο κάποιου που βαριέται πολύ.

Ο Τυπικός Χρήστης(TM), ο οποίος χρειάζεται τους «όρους χρήσης» να του
πούνε ότι το παραπάνω, όπως και όλα τα πράγματα που διαβάζει από
οποιαδήποτε πηγή --ανεξάρτητα από το αν είναι διαδικτυακή ή όχι--,
πρέπει να το χρησιμοποιήσει με *ΔΙΚΗ* του ευθύνη, όχι μόνο δε θα
καταλάβει ποτέ ότι είναι ηλίθιο σαν απάντηση, αλλά είναι άξιος της
μοίρας του.

Είναι, επίσης, εντελώς χωρίς νόημα να προσπαθήσει κανείς με μια σελίδα
που δε διαβάζει ποτέ και κανείς (όπως οι όροι χρήσης σε ένα forum) να
προστατέψει τον συγκεκριμένο Τυπικό Χρήστη τη μοίρα του.  Αν δε βρει την
απάντηση που του λέει «κάνε rm -fr /» στο forum του HELLUG, θα τη βρει
σε ένα άλλο από τα δεκάδες forums με άθλιας ποιότητας απαντήσεις που
έχουν φτιαχτεί οπουδήποτε αλλού.

Από την πλευρά του αναγνώστη, ένας όρος θα 'πρεπε να υπάρχει και μόνο
για το forum:

    Οι διαχειριστές δεν υπόσχονται ότι το περιεχόμενο του φόρουμ είναι
    σωστό, ενημερωμένο με τις τελευταίες εξελίξεις, ή ότι μπορεί να
    είναι χρήσιμο για κάποιο σκοπό.  Ως αναγνώστης του φόρουμ *εσείς*
    είστε ο μοναδικός υπεύθυνος να διαβάσει, να συγκρίνει, να κατανοήσει
    και να χρησιμοποιήσει ότι γράφεται εδώ.

Αυτό θα 'πρεπε να είναι αρκετό ως «κανόνας» για ένα σκεπτόμενο ον.  Οι
υπόλοιπες προτάσεις για σωστές, ημίσωστες, εντελώς σωστές ή κάπως, ίσως,
μάλλον σωστές απαντήσεις δεν έχουν θέση σε μια λίστα από όρους που
απευθύνεται σε ανθρώπους με πάνω από μηδέν εγκεφαλικά κύτταρα. Είναι, θα
'λεγα, ακόμη και _προσβλητικές_ για όσους έχουν λίγο μυαλό.