Re: cross-platform εφαρμογή: αναζητείται frontend, backend σε fortran

basos g noxelia at gmail.com
Sun Oct 19 22:26:09 EEST 2008

2008/10/18 Thanos <pampo at freemail.gr>

> Γεια σας!
>
> Ζητώ συγνώμη για το πιθανώς off-topic ερώτημά μου αλλά νομίζω πως είναι το
> καταλληλότερο μέρος για να αρχίσω να συλλέγω συγκεκριμένες πληροφορίες μιας
> και οι γνώσεις μου δεν με βοηθούν να αξιολογήσω αυτά που βρίσκω στο
> διαδίκτυο.
>
> θέλω να φτιάξω μια cross-platform εφαρμογή της οποίας το backend θα είναι
> γραμμένο σε fortran 90/95. Μηχανικός βλέπετε και είναι η γλώσσα με την οποία
> έχω ασχοληθεί μέχρι τώρα, αλλά τα προγράμματα που έχω φτιάξει  πάντα τρέχαν
> σε περιβάλλον τερματικού. Τίποτα με GUI δηλαδή.

> [...]
Αυτον τον καιρό γράφω κατι Xplatform με τη βιβλιοθήκη wxWidgets. (
www.wxwidgets.org) . Ειναι GPL, open source, με αρκετά καλό on kai off line
documentation και τη συστήνω.
Θα χρειαστεί εκεί να κάνεις το άνοιγμά σου στον αντικειμενοστραφή
προγραμματισμό. Εαν δεν το έχεις ήδη κάνει, θα σου φάει λιγο καιρό. Αλλα θα
κερδίσεις μια ισχυρή προγραμματιστική τεχνικη. Για τα widgets συγκεκριμένα
χρειάζεται η διάλεκτος της C++. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα μαζί με τη
βιβλιοθήκη ωστε να μπορείς να μπεις στο ψητο με On the Job Training..

Επισης για το backend η λύση που προτηνω λέγεται shared library (η αλλιώς
dll,so, κλπ) .
1) Φτιάχνεις ένα interface του προγραμματος σ ε φορτραν εν ειδη βιβλιοθήκης
(ενα σύνολο καλά ορισμένων συναρτήσεων που κάνουν τη βρώμικη δουλειά )
2) το compilareis ws μια shared library (ψακε στο internet για fortran
shared library howto ή fotran dll ...)
3) γραφεις το GUI σε wxwidgets (ή σε άλλη πλατφορμα) και κάνεις κλήσεις των
συναρτήσεων της shared βιβλιοθήκης όπου χρειάζεται.