Re: Πρόταση βελτίωσης των όρων χρήσης του hellug forum

Nick Demou ndemou at gmail.com
Wed Oct 8 00:20:55 EEST 2008

Κύριε Ρούσο, θα σημειώσω παρακάτω σε ποια σημεία της απάντησης σας
λέτε ψέματα, αντιφάσκετε, αποκρύπτεται γεγονότα και ειρωνεύεστε.
Συνολικά ένα κείμενο που δεν αρμόζει καθόλου σε έναν πρόεδρο συλλόγου
(ο όποιος μάλιστα δεν φροντίζει καν να υπογράφει ως τέτοιος σε μια
ευθεία και σκληρή κρητική του συλλόγου τον οποίο εκπροσωπεί -- από
τύχη διαπίστωσα πως ο άνθρωπος με τον οποίο συνομιλώ είναι ο πρόεδρος
του Hellug).

2008/10/7 nikos roussos <nikos at hellug.gr>:
> να το ξαναπώ με άλλα λόγια λοιπόν.. το forum έχει διαχειριστική ομάδα. σχεδόν
> κανένας απ' αυτή την ομάδα αυτή δεν παρακολουθεί, ούτε συμμετέχει στην lgu
> και δεν ξέρω κατά πόσο παρακολουθούν την public.

εδώ αντιφάσκετε με το αμέσως προηγούμενο post σας όπου γράψατε ότι η
διαχειριστική ομάδα έχει λάβει γνώση των emails που έστειλα στην lgu
και public ("οι προτάσεις σου υπάρχουν στο εσωτερικό board της ομάδας
διαχείρισης του forum.")

Επίσης αποκρύπτεται το γεγονός πως ο υπευθυνος του forum κατά το 2007
αντάλαξε μαζί μου πολλά emails επί του θέματος. Έχω δε email του όπου
αναφέρει ότι έχει ενημερώσει τους διαδόχους του για το θέμα.

Συνεπώς ότι κι αν λέτε εσείς, η διαχειριστική ομάδα έχει πλήρη γνώση του θέματος

Φυσικά είναι ούτως ή άλλος εμφανές ότι κρύβεστε πίσω από το δάχτυλο
σας σαν μικρό παιδάκι προφασιζόμενοι ότι ο λόγος που με αγνοήσατε
είναι πως δεν κατάφερα να επικοινωνήσω με το σωστό department του
αχανούς οργανισμού ... hellug.

Όλα αυτά για να αποφύγετε να απαντήσετε στην ευθύτατη ερώτηση που έθεσα:

# Το ΜΟΝΟ που θεωρώ υποχρέωση του
# συλλόγου είναι να απαντήσει στο email μου -- κατά προτίμηση ευγενικά
# αλλά προσωπικά μου αρκεί η απάντηση να μην είναι αγενής. Δεν θέλω να
# δεχτεί ο Hellug τις προτάσεις μου -- ούτε καν τις μισές. Πιστεύετε ότι
# κάνω λάθος κύριε Ρούσο?

το μοναδικό σημείο που έχω τονίσει και το μοναδικό που όλοι όσοι με
κατηγορούν για troll και κακοπροαίρετο φροντίζουν να το αποφεύγουν
προσεκτικά

> αν _πραγματικά_ σε ενδιέφερε η καλύτερη λειτουργία του forum, θα είχες
> γραφτεί, έστω κι αν διαφωνείς ελαφρά με τους κανόνες του, και θα άνοιγες
> _μέσα σ' αυτό_ μια προσπάθεια για να αλλάξουν.
> (τα ίδια πάνω-κάτω ισχύουν και για το σύλλογο)

σε αυτό το σημείο ψεύδεστε διότι όπως είναι καταγεγραμμένο σε δημόσιες
λίστες δεν "διαφωνούσα ελαφρά". Είχα γράψει τότε: "το [...] σημείο
[των όρων χρήσης του φόρουμ] που θεωρώ ότι θέλει οπωσδήποτε
τροποποίηση". Με δεδομένη την θέση μου αυτή είναι φυσικά οριακό να μου
προτίνεται να συμφωνήσω με τους όρους που θέλουν οπωσδήποτε
τροποποίηση για να κάτσουμε μετά να δούμε αν και πως θα τον
τροποποιήσουμε. Και εν τέλη το κρίσιμο για εσάς θέμα είναι να
βελτιωθεί το φόρουμ ή το αν θα το τεχνικό μέσο για να φτάσουμε στην
βελτίωση του θα είναι http ή smtp based?

Επίσης στο παραπάνω σημείο δεν σας τιμά καθόλου το ότι ξαφνικά
αμφισβητήτε το αν δούλεψα από ενδιαφέρον. Είδα κάτι στραβό (ένα φόρουμ
που φτιάχτηκε για να αλληλοβοηθούνται οι φίλοι του linux απαιτούσε απο
αυτούς να συνηγορήσουν σε κακογραμένους και σε ένα σημείο κακούς
όρους). Ήταν κάτι με το οποίο είχα την περιέργια  να καταπιαστώ και
έτσι έπραξα και μετά σας έστειλα την πρόταση μου ("Scratch your own
itch and send a patch" δηλαδή σε απολύτως open source πνεύμα). Δεν
υπάρχει κανένα άμεσο ή έμεσο όφελος για εμένα. Ούτε καν η όποια
προβολή μου μιας και όταν ο τότε υπεύθυνος του φόρουμ μου ζήτησε να το
δούμε εκτός λίστας έπραξα αμέσως έτσι και αν αυτός δεν είχε παραιτηθεί
δεν θα επέστρεφα στην λίστα. Και φυσικά ποτέ μα ποτέ δεν ζήτησα να
αναφέρεται η συμμετοχή μου. Όπως δεν ζήτησα να αναφέρεται το όνομα μου
ούτε όταν χάρισα εξοπλισμό, ούτε όταν προσέφερα το κείνεο "τι είναι
linux" ούτε όταν παραχώρησα εξοπλισμό για το περίπτερο του συλόγου
ούτε ποτέ άλλοτε.

Ακόμα και αν αυτό που έχω να προσφέρω δεν είναι ούτε ελάχιστα χρήσιμο
στο σύλλογο είναι σίγουρο ότι απαίτησε κόπο και χρόνο. Αυτό πρέπει να
το σεβαστείτε κύριε Ρούσο. Ντροπή σας.

> ο τραπεζικός λογαριασμός του συλλόγου είναι σε εμφανές σημείο στο site του.

εδώ λέτε ψέματα: έψαξα και τότε έψαξα και σήμερα και δεν τον βρήκα
πουθενά. Σήμερα επειδή δεν μπορούσα να πιστέψω ότι λέτε ψέματα αφότου
έψαξα manualy έκανα και googling για τις λέξεις τράπεζα, τραπεζικός,
λογαριασμός και κατάθεση και βρήκα μόνο ένα άσχετο link.

> α! και υπήρχε κι αυτό:
> "αν είχες επιπλέον απορίες, μπορούσες να ζητήσεις διευκρινίσεις."

ο ειρωνικός τόνος εφηβικής διαφωνίας δεν βοηθά κανέναν -- Μπορεί να
έκανα σκληρή κρητική αλλά ποτέ δεν σας ειρωνευτικά.

> κύριε δήμου αφήστε εμάς τους ανίκανους, γελοίους και ταυτόχρονα αγενείς [...]

μια λεπτομέρια που για τους πιο ώριμους εδώ μέσα παίζει ρόλο: ο τρόπος
που βλέπω τους ανθρώπους δεν είναι ασπρόμαυρος -- δεν βλέπω ικανούς
και ανίκανους, σοβαρούς και γελοίους και ευγενικούς και αγενείς
ανθρώπους. Ξέρω ότι ικανοί, σοβαροί και ευγενικοί άνθρωποι
επιδυκνείουν κατά καιρούς ανικανότητα, γελοιότητα και αγένεια. Γι'
αυτό εξάλου δεν έχω διστάσει ούτε παλαιότερα ούτε τώρα ούτε και στο
μέλλον να επιβραβεύσω κινήσεις του συλλόγου.

> προωθούμε το ελεύθερο λογισμικό σε απλούς ιδιώτες, επιχειρηματίες, μαθητές,
> εκπαιδευτικούς, κρατικούς φορείς.

και με μεγάλη μου χαρά θα σας βλέπω να το κάνετε. Ο σκοπός του
συλλόγου με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Αυτός είναι κι ο λόγος που
προσπάθησα τόσες φορές να βοηθήσω και αυτός είναι ο λόγος που προσπαθώ
να σας ταρακουνήσω μπας και οι επόμενοι μετά απο μένα αντιμετωπιστούν
έξυπνα και σωστά.

> αφού χάσατε την υπομονή σας να μας υποδεικνύεται εκ του ασφαλούς για το πως
> θα κάνουμε όλα τα παραπάνω,

πουθενά μα πουθενά δεν προσπάθησα να σας υποδείξω γενικά πως να
προωθήσετε το ελέυθερο λογισμικό -- οι παρεμβάσεις μου ήταν πάντα πολύ
συγκεκριμένες και σε ξεκάθαρα επι μέρους θέματα. Επιπλέον οι
παρεμβάσεις μου σπάνια ήταν υποδήξεις εκ του ασφαλούς (π.χ. στείρες
δηλώσεις του τύπου "οι όροι χρήσης του forum είναι χαζοί αλλάξτε
τους"). Απεναντίας πάντοτε προσέφερα κάτι απολύτως συγκεκριμένο στον
σύλλογο (εξοπλισμό, χρήματα, κείμενα - π.χ. στην προκειμένη περίπτωση
προσέφερα ένα κείμενο με τους κατά τη γνώμη μου ορθότερους όρους
χρήσης που είχα φροντίσει προσεκτικά να συντάξω).

> εκεί που τα ευγενικά σας email δεν έχουν καμία επίδραση.

άλλη μια άστοχη ειρωνεία