Linux-greek-users Digest, Vol 65, Issue 26

Λουκάς Σταμέλλος lstamellos at gmail.com
Wed Oct 1 16:10:37 EEST 2008

Στις 1 Οκτώβριος 2008 11:04 πμ, ο χρήστης Giannis Papaioannou
<jhn at hellug.gr> έγραψε:

> Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχει ιερός σκοπός και δεν υπάρχουν
> μέσα που χρειάζεται να αγιαστούν. Όλα αυτά είναι άτοπες δηλώσεις σε ένα
> χαζό flamewar.

Εδώ θα παραθέσω την απολύτως προσωπική μου άποψη: Σήμερα είναι
αυτονόητη για τον μέσο άνθρωπο η χρήση λογισμικού ιδιόκτητου κώδικα με
ταπεινωτικές και ιταμές "άδειες χρήσεως", μέσω των οποίων οι κάτοχοι
του copyright των προγραμμάτων εκφράζουν θρασύτατα την απαίτησή τους
να έχουν ιδιοκτησία επί των ιδεών που χρησιμοποιούν. Το να ανατραπεί
ή, έστω, να περιοριστεί αυτή η κατάσταση, είναι καλός σκοπός, πάντοτε
κατά την γνώμη μου.

> Για να μπορέσει το δημόσιο να αξιοποιήσει το open source, χρειάζεται
> εγγυήσεις, πράματα όπως SLAs.

Μίζες και κουμπαριές. Αυτό είναι όλο. "Όσοι ζουν στην νεραϊδοχώρα"
όπου το Δημόσιο λειτουργεί ως "κοινόν των πολιτών", με διαδικασίες
διαχείρισης για την ουσία και όχι για τους τύπους, "παρακαλούνται να
μην αγγίζουν τον μονόκερο"

> Αυτά δεν μπορεί να τα καλύψει
> οποιοσδήποτε, (όπως πχ. ένα πανεπιστήμιο με 5-6 πορωμένους λινουξάδες).
> Για αυτό υπάρχει η canonical, για αυτό υπάρχει η redhat κτλ.

1) Εάν η χρήση μιας/δύο/εικοσιεφτά/ διανομών Λίνουξ ήταν διαδεδομένη
σε συνολικό ποσοστό γύρω στο 60% του συνόλου των χρηστών, αυτό θα
συνεπήγετο αυτόματα ευρέως διαδεδομένη υποστήριξη.
2) Από την άλλη, όπως πολύ σωστά παρατηρείς, οι εταιρείες που είναι
έτοιμες να προσφέρουν SLA, υπάρχουν ήδη. Πού λοιπόν το πρόσκομμα;

Φιλικά,
--
Λουκάς Σταμέλλος