NAS

Apollon Koutlidis apollon at planewalk.net
Mon Nov 24 01:16:08 EET 2008

john.z at freemail.gr wrote:
> kalispera se oloi tin lista ,  an thes na steiseis ena pc me mia 1000ara ethernet ena aplo motherdoard pou NA MPOREIS NA KANEIS RAID poia dianomi proteinete gia na ftiaxeis ena diko sou NAS me 4-6 hard disk se raid 5 , poia einai oi pio right gia autoi tin douleia ? YPARXEI kati ?

Κατ' αρχήν γιατί φωνάζεις; Κατά δεύτερο λόγο ποια είναι η ερώτηση; Για
τη motherboard, για τη διανομή, για τους δίσκους, για controller...? Και
τέλος, εξήγησέ μας τι θέλεις να κάνεις - δε νομίζω ότι έχουμε μάντεις σε
αυτή τη λίστα (εκτός ίσως από τον Ρικούδη όταν έχει εισπνεύσει καπνούς
από δαφνόφυλλα) - π.χ.:

- Πόσους και τι clients θα έχει το NAS σου; (windows και τι versions,
Linux, xBSD, MacOS, ...?)
- Τι δίσκους σκοπεύεις να χρησιμοποιήσεις; (SATA, IDE, SCSI, FC, ...?)
κλπ. - η ποιότητα της απάντησης σπάνια μπορεί να είναι καλύτερη από αυτή
της ερώτησης :-)

Γενικότερα, ρίξε μια ματιά στο FreeNAS (http://www.freenas.org/) και έχε
υπ' όψη σου τα εξής:

1. Αν αγαπάς τα δεδομένα σου και δε σου αρέσει η φράση "data disaster"
φρόντισε να κατανοείς ΠΟΛΥ καλά τις τεχνολογίες που χρησιμοποιείς - από
το λειτουργικό σύστημα, το bus, τους δίσκους, το filesystem και τους
drivers για τον controller μέχρι το RAID subsystem, τα userland tools
και φυσικά τη λύση backup που θα επιλέξεις. Αλλιώς μάλλον είναι καλύτερη
ιδέα να πας σε εμπορική "ετοιματζίδικη" (η πιο σωστά "δοκιμασμένη" και
"purpose-built") λύση.

2. Αν θέλεις hot-plug χρησιμοποίησε εξωτερικές συσκευές (USB, firewire,
eSATA) ή σιγουρέψου ότι ο controller, οι δίσκοι ΚΑΙ το software stack
υποστηρίζουν hot-plug.

3. Το RAID0/5/6 δεν είναι υποκατάστατο του backup!!!

Α.