RAID, lvm και άλλα δαιμόνια

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Wed Nov 5 04:10:11 EET 2008

On Tue, 4 Nov 2008 22:45:38 +0200, V13 <v13 at v13.gr> wrote:

> Err... giati tetoia ekpliksh?
> [...]
> Mh rotiseis pos kateliksan na einai miksh md + lvm... osa fairnei o
> kairos...

Ε δεν είναι προφανές γιατί η έκπληξη;  Συνήθως (αν βρω ευκαιρία) κάνω
repartition όταν βλέπω ότι έχει αρχίσει και γίνεται τέτοιος χαμός :)

<slightly-off-topic-από-raid/lvm-setups>

Ένα κλασικό κεραμιδο-setup είναι, ας πούμε, το laptop στο οποίο γράφω
αυτό το email.  Με 1 BIOS-partition (το οποίο περιέχει 2 UFS
BSD-partitions και ένα swap partition) κι ένα ramdrive για το `/tmp')
την έχω βγάλει καθαρή στο δικό μου μηχάνημα εδώ και αρκετό καιρό:

  $ df -ht ufs
  Filesystem        Size    Used   Avail Capacity  Mounted on
  /dev/ad0s1a        29G    8.0G     19G    30%    /
  /dev/ad0s1e        81G     45G     29G    61%    /home
  /dev/md0           19M     28K     18M     0%    /tmp
  $ swapinfo -h
  Device          1K-blocks     Used    Avail Capacity
  /dev/ad0s1b       6291456      44K     6.0G     0%
  $

Όταν γεμίσει το `/home' πάνω από 80% απλά ξέρω ότι είναι ώρα να ανοίξω
το file manager και να «καθαρίσω» λίγο τη σαβούρα.

Στο επόμενο scheduled «cleanup» θα γίνει όλος ο δίσκος ένα ZFS pool,
όπως είναι το διπλανό PC-BSD «demo σύστημα», για να μην ασχολούμαι τόσο
πολύ με partition sizes.

</slightly-off-topic-από-raid/lvm-setups>