Re: GPL και ελληνική νομοθεσία

Nick Demou ndemou at gmail.com
Thu May 29 11:16:46 EEST 2008

2008/5/29 Christos Ricudis <ricudis at itc.auth.gr>:

> Ena mikro sxolio edw pera.
>
> Sthn Ellada, an ta pragmata ftasoun mexri ekeino to shmeio, na exete panta
> ypopshn sas oti *KANENAS* (ma kanenas) den prokeitai na asxolh8ei mazi sas,
> an den mporeite na stoixeio8ethsete ontws mia sobarh *oikonomikh* apwleia.

γιατί είσαι τόσο σίγουρος? Προσωπικά μπορεί να μην είμαι σίγουρος για
το αντίθετο αλλά έχω διαβάσει απο αξιόπιστες πηγές δηλώσεις που δεν
συμφωνούν με την εκτίμηση  σου. Π.χ.:

--------------------
Η ουσία του δικαιώματος της πνευματικής ιδιοκτησίας, όπως και κάθε
δικαιώματος, είναι πως ο δικαιούχος του έχει τον πλήρη έλεγχο επί του έργου
του. Συνεπώς μπορεί αφενός να το χρησιμοποιήσει όπως θέλει και αφετέρου
μπορεί να εμποδίσει οποιονδήποτε τρίτο να προβεί σε οποιαδήποτε χρήση του
έργου του, χωρίς την άδειά του. Αυτό συνεπάγεται τόσο οικονομικές όσο ηθικές
ωφέλειες για το δημιουργό. [...]
Το δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας περιλαμβάνει δύο κατηγορίες δικαιωμάτων:
το περιουσιακό και το ηθικό δικαίωμα.
Το περιουσιακό δικαίωμα δίνει τη δυνατότητα στο δημιουργό να επωφεληθεί
οικονομικά από την εκμετάλλευση του έργου του

αυτά  από έναν οδηγό του ΟΠΙ [1] ο οποίος αυτοπροσδιορίζεται ως εξής:
Ο παρών Οδηγός αποτελεί μέρος μιας σειράς ενημερωτικών οδηγών του
Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Συνιστά μια πρακτική εισαγωγή στην
πνευματική ιδιοκτησία και στα συγγενικά δικαιώματα για τους μη ειδικούς και
επεξηγεί σε απλή, κατανοητή γλώσσα τις βασικές αρχές που διέπουν το δίκαιο
της πνευματικής ιδιοκτησίας.