Πώς προκαλούμε ένα beep από το pc speaker;

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Mar 10 23:02:25 EET 2008

On 2008-03-10 14:56, George Notaras <gnot at g-loaded.eu> wrote:

> Υποτίθεται (σύμφωνα με το ... σενάριο) ότι δεν θα πρέπει να είναι
> απαραίτητη η λειτουργία άλλου Η/Υ, αλλά θα πρέπει το μηχάνημα από μόνο
> του να ενημερώνει για την κατάστασή του με beep ή sms ή email ή όλα μαζί.
>
> BTW, μιας και ανέφερες τον logserver, πρέπει κάποτε να αποκτήσω!

Δεν είναι άσχημη ιδέα το remote syslog :-)

Το DSL modem μου (ένα Siemens, που δίνει η Forthnet) τρέχει ένα
mini-Linux distribution.  Στις ρυθμίσεις του έχει επιλογές για syslog
server, και σε αυτό έβαλα το διπλανό σταθερό μηχάνημα.  Το αποτέλεσμα
είναι να βλέπω στο syslog του σταθερού μηχανήματος εγγραφές όπως:

Mar 10 22:51:04 luna ntpd[1600]: ntpd 4.2.0-a Sun Mar  9 01:15:02 EET 2008 (1)
Mar 10 22:52:23 fire kernel: Intrusion -> IN=ppp_8_35_1 OUT= MAC= \
  SRC=68.93.107.149 DST=77.49.162.48 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 \
  TTL=116 ID=236 DF PROTO=TCP SPT=3593 DPT=56383 WINDOW=65535 \
  RES=0x00 SYN URGP=0

Όπου `fire' είναι το hostname του modem :)

Το να παράγεις ένα custom log message είναι πανεύκολο με το logger(1)
utility:

    # tail -f /var/log/messages &
    [1] PID
    # logger -p user.alert -t keramida 'demo'
    Mar 10 23:00:07 kobe keramida: demo

Με ένα /etc/init.d script που ελέγχει κάποια «σημαντικά» πράγματα και
καταγράφει στο syslog ένα entry, μπορείς να κάνεις ωραίες χακιές :)