Φορητό laptop ASUS EEE PC701 4G SURF GREEN (OS: Xandros / Linux based)

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Mon Mar 10 12:38:40 EET 2008

Emmanouil Karavidas wrote:
> Καλημέρα!
>
> Σήμερα το πρωί μου περάσαν στο mail μου το παρακάτω link
> (http://www.e-shop.gr/show_per.phtml?id=PER.908167) , το οποίο
> αναφέρεται σε ένα άκρως φορητό laptop της Asus (θα μπορούσα να το
> κατατάξω στην κατηγορία των "tablet PCs", καθαρά λόγω μεγέθους, με κάθε
> επιφύλαξη).

Τυχαίνει πρόσφατα να έχω γίνει κάτοχος του συγκεκριμένου.

Για όποιον τυχόν το αποκτήσει, έχω γράψει στο wiki.eeeuser.com σχετικό
άρθρο για την εγκατάσταση Ελληνικών:

http://wiki.eeeuser.com/howto:greekkeyboard

Πλεονεκτήματα:

- Φτηνό, μικρό, ελαφρύ, καλή κατασκευή, τρέχει οτιδήποτε λειτουργικό του
βάλεις, από οπουδήποτε (εσωτερικό SSD, SDHC κάρτα, USB Flash, USB
σκληρός δίσκος). Τρέχει πραγματικά τα πάντα: Windows (μακριά!!!), Linux
(π.χ. eeexubuntu) και σήμερα με μερικά tweaks πέρασα FreeBSD χωρίς
πρόβλημα. Πολλά ευχάριστα απογεύματα :)

- Μειονεκτήματα: Η ταχύτητα δεν είναι και ότι καλύτερο (υποπτεύομαι
πάντως ότι το ενσωματωμένο SSD είναι πιο γρήγορο από τις SDHC κάρτες που
χρησιμοποιώ, αλλά δεν το έχω τεστάρει). Το πληκτρολόγιο είναι πραγματικά
μικροσκοπικό και το δεξί shift είναι σε κακή θέση. Η οθόνη έχει καλή
ευκρίνεια αλλά προφανώς λόγω μεγέθους ενδείκνυται περισσότερο για...
νεαρές ηλικίες.

Το ενσωματωμένο λειτουργικό: Είναι xandros (ειδική έκδοση). Έχει easy
mode και full desktop mode (KDE). H εναλλαγή γίνεται μέσω εγκατάστασης
κάποιου πακέτου (οδηγίες στο wiki.eeeuser.com). Φορτώνει αρκετά γρήγορα,
αλλά έχει κάποιες ιδιοτροπίες. Για τα Ελληνικά χρειάζεται το full
desktop mode. Λειτουργεί καλά αν και δεν έχω μεγάλη συμπάθεια στο xandros.

To εσωτερικό SSD είναι χωρισμένο σε δύο partitions, το πρώτο έχει το
λειτουργικό το οποίο γίνεται mounted read only δηλ. λειτουργεί σαν CD.
Το δεύτερο partition περιέχει τα δεδομένα και τις αλλαγές που κάνουμε
στο σύστημα (UNIONFS με το πρώτο). Το recovery του λειτουργικού είναι
αρκετά απλό με την πίεση ενός πλήκτρου στην εκκίνηση (διαμορφώνεται το
δεύτερο διαμέρισμα και το μηχάνημα ξεκινάει ξανά από το first run
wizard). Με την πίεση του esc στο BIOS μπορούμε ωστόσο να επιλέξουμε
συσκευή boot.

To μηχάνημα έχει αρκετά standard εξαρτήματα, βασίζεται σε Intel 910
chipset και έχει Atheros ασύρματη και Atlansic ενσύρματη κάρτα δικτύου.
Οι διανομές που έχουν κυκλοφορήσει για eee έχουν τους drivers
ενσωματωμένους (Σε FreeBSD λειτουργεί μόνο η ασύρματη εφόσον κάνουμε
compile τον πυρήνα με νέο hal από το madwifi).

Το μηχάνημα συνίσταται προφανώς για απλές εργασίες. Μην το πάρετε για να
κάνετε compile το νέο σας project :) Αυτονομία μπαταρίας γύρω στις
2.30-3 ώρες.