Re: δημιουργία image με live linux

basOS G noxelia at gmail.com
Wed Jun 25 13:09:03 EEST 2008

2008/6/24 Harris Kosmidhs <hkosmidi at laboratorium.gr>:

> [...]
>
> έχουμε στη δουλειά ένα μηχάνημα αρκετά παλιό το οποίο παρουσιάζει και
> προβλήματα και έχει λίγο καιρό ζωής ακόμα. Είναι win2000 με oracle και ένα
> ERP στημένο πάνω (χρησιμοποιείται μόνο για tests).
>
> Θέλω να bootαρω με καμιά lite διανομή (καμιά ιδέα για διανομή;) και να κάνω
> ένα dd το /dev/hda1 και να το στείλω σε ένα samba mounted φάκελο. Το θέμα
> είναι μετά το image αυτό πως χρησιμοποιείται; Θεωρητικά αν στήσω ένα virtual
> machine και bootαρω με την ίδια διανομή και κάνω dd από το image στο
> /dev/hda θα παίξει;
>
> Αν υπάρχει καμιά άλλη ιδέα...είμαι όλος αυτιά!

ΕΚτος απο το dd υπαρχουν πιο εξελιγμενα dumpers. Συστηνω το partimage που
εχω δοκιμασει . Θα αποθηκευσει μονο το used space και οχι τον ελευθερο χωρο
με προαιρετικη συμπιεση των images. Επισης θα αναλαβει το restore. Για να το
χρησιμοποιησεις μπορεις να βρεις το system rescue cd
http://www.sysresccd.org/Main_Page . Ενα live linux με το partimage (kai
alla) μεσα. Με αυτο μπορεις να κανεις το save και το restore. Ενα θεμα που
πρεπει να ξεχωρισουμε παντως ειναι αλλο το partition (το κανεις με το
fdisk,parted) και αλλο το filesystem που ειναι μεσα. Τα μεγεθη τους μπορει
να μην ταιριαζουν οταν κανεις μεταφορα. Ο καλλιτερος τροπος ειναι να
σημιουργήσεις ενα partition στο νεο συστημα ΑΚΡΙΒΩΣ ισο σε μεγεθος οπως το
αρχικο και μετα να κανεις rstore.. Η ενα ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ , μετα restore και μετα
resize του filesystem (πχ για ext2 με το resize2fs) .Περισσοτερα γιαυτο
http://www.partimage.org/Partimage-FAQ#Can_I_restore_it_to_a_smaller_or_bigger_partition_.3F