Licenses

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu Jun 19 16:34:31 EEST 2008

On Thu, 19 Jun 2008 14:03:31 +0000, Lysimachos Zografos <lzografos at gmail.com> wrote:
> Καλημέρα,
>
> Εχω γραψει ενα μικρο application* σε PHP και Perl (και λιγο
> javascript). Ο κωδικας ειναι δικος μου, εκτος απο το javascript μερος
> που εχει X11 license. Θελω να ανεβασω το application στο sourceforge
> και αναρωτιεμαι πια αδεια απο ολες τις OS αδειες θα μπορουσα να
> χρησημοποιησω. Θελω κατι τελειως ανοιχτο, που να σεβεται την αδεια X11
> και απλα να αναγκαζει το project να παραμεινει OS.

Η MIT/X11 license δεν αναγκάζει τίποτα να παραμείνει open source, αφού
είναι ουσιαστικά η BSD license με ελάχιστες διαφορές.  Οπότε αν θέλεις
το _υπόλοιπο_ source να είναι GPL, μπορείς να δώσεις το full project με
GPL και μόνο ένα αρχείο του με BSD license.

Εσύ, ως αρχικός developer, δίνεις μια πλήρη, functional έκδοση, με όλα
τα αρχεία που χρειάζονται για να δουλέψει.  Το ένα αρχείο που δεν είναι
GPL είναι με άδεια «συμβατή με τη GPL».

Όποιος θελήσει να φτιάξει `derivative work' θα είναι λίγο δύσκολο να την
κάνει functional ΧΩΡΙΣ να δώσει και το ένα αρχείο που είναι σε MIT/X11
license.  Από την άλλη, αν κάποιος θέλει μόνο αυτό το αρχείο, ακριβώς
λόγω του MIT license, μπορεί να το ενσωματώσει ακόμα και σε commercial
προϊόντα, αρκεί να μην αντιγράψει κανένα από τα GPL κομμάτια του κώδικα
που έχεις γράψει εσύ.

Δεν είμαι δικηγόρος, αλλά νομίζω μια χαρά ακούγεται...