Δίνοντας options στην εντολή time

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sun Jun 1 23:27:44 EEST 2008

Michael Iatrou wrote:

> Διαφωνώ, ο χρόνος, σαν παράμετρος, είναι δική σου προσθήκη. Στη συντριπτική
> πλειοψηφία, οι πληροφορίες που παίρνεις για το σύστημα είναι στιγμιαίες.
> Όταν δεν είναι (π.χ. αν χρησιμοποιείς το oprofile) ο χρόνος ορίζεται
> ευθαρσώς ως παράμετρος.
>
> Δεν είναι πολύ διαφορετικό από το να ρωτάς αν η ls δείχνει το τρέχον
> περιεχόμενο ενός directory ή αυτό που ήταν πριν από μια εβδομάδα ή το
> μέγιστο αριθμό αρχείων που υπήρξαν σε αυτό.

Εντάξει, η ls στο linux (όπως και η αντίστοιχη dir sto dos) είναι από
τις πρώτες εντολές που μαθαίνει κανείς επειδή δεν απαιτούν κάποια ειδικη
γνώση, ενώ για την ερμηνεία των RSS & VSZ θα πρέπει πρώτα να μαθει
κανείς τι συμβαίνει πάνω-κάτω με τη διαχείριση της μνήμης από το
λειτουργικό.

Γενικά έχεις δίκιο και δεν θα επιμείνω, γιατί δεν έχω κάποιο τρανταχτό
επιχείρημα. Απλά, η μη αναφορά του χρονικού διαστήματος στο οποίο
αναφέρεται η μέτρηση του rss, σε συνδυασμό με τη φράση "has used", η
οποία αν θυμάμαι καλά -γιατί έχουν περάσει πολλά χρόνια- αναφέρεται
πάντα στο παρελθόν, και, τέλος, σε συνδυασμό με διάφορες δοκιμές, όπως
είναι το παρακάτω μπακαλίστικο άθροισμα όλων των τιμών του πεδίου RSS σε
ένα σύστημα με 515072kb φυσικής μνήμης:

# ps axu | awk '{rsstotal += $6} END {print rsstotal}'
538612

, με οδήγησαν στο να νομίσω ότι κάτι άλλο παίζει και ότι μάλλον δεν
πρόκειται για τη στιγμιαία τιμή.

Μετά από όλα αυτά, αρχίζω να πιστεύω ότι η μέτρηση του RSS δεν
αναφέρεται ακριβώς στην ίδια χρονική στιγμή για όλα τα processes, το
οποίο ίσως να ακυρώνει εν μέρει και την χρήση της ps ως εξής:

ps axu --sort=-rss

Αυτό το παραπάνω είναι ο τρόπος που χρησιμοποιώ την ps στο 99% tων
περιπτώσεων.