RAID synexeia (device sequence & grub)

Haris Alatas haris at crack.gr
Mon Jul 21 13:08:56 EEST 2008

Nick Demou wrote:
> ΠΡΟΣΟΧΗ! CAUTION! ACHTUNG!
>
> εδώ και κάμποσο καιρό οι kernels δεν σου εγγυούνται ότι ο sda θα είναι
> πάντα sda
> MONO το UUID παραμένει πάντοτε σταθερό (U for Uniq)

Δεν το γνωρίζω το θέμα αλλά αδυνατώ να το πιστέψω. Που το στηρίζεις αυτό
που αναφέρεις; Στον boot loader για να αναφερθούμε στους δίσκους
χρησιμοποιούμε τους αριθμούς που ουσιαστικά είναι mapped στις sd*
συσκευές. Στο fstab χρησιμοποιούμε τις sd* ονομασίες για να αναφερθούμε
και πάλι στους δίσκους. Στο raid τα ίδια. Συνεπώς ο kernel σίγουρα
προσφέρει κάποια εγγύηση ότι αν δεν αλλάξεις SATA port στην συσκευή σου,
σίγουρα ο δίσκος θα είναι ο ίδιος ακόμα και αν προσθέσεις ή αφαιρέσεις
άλλες συσκευές. Μπορεί το mapping να μην είναι ξεκάθαρο αλλά να
υπονοείται στην σχεδίαση του συστήματος αλλά σίγουρα υπάρχει κάποιος
σύνδεσμος. Θα μπορούσε ας πούμε να σύνδέεται με την SATA port.

Αν αυτό που αναφέρω παραπάνω δεν ισχύει και υπάρχουν αναφορές ότι ένας
δίσκος μπορεί να αλλάξει όνομα χωρίς λόγο και αιτία ή για ανεξάρτητο
λόγο τότε υπάρχει χοντρό πρόβλημα στην εξέλιξη του kernel.

Τώρα αν εγώ βγάλω του δίσκους απο το σύστημα τους ανακατέψω και τους
ξαναβάλω πάνω με όποια σειρά προέκυψε, τότε δεν φταίει ο kernel.

Χάρης