RAID synexeia (device sequence & grub)

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Thu Jul 17 17:27:59 EEST 2008

Γεια σας,

βάζω τρεις ολόιδιους δίσκους sata σε ένα μηχάνημα, και γίνονται sda,
sdb, sdc. Τώρα το ερώτημα είναι: ποιος είναι ο sda, ποιος ο sdb, και
ποιος ο sdc; Με άλλα λόγια, αν είναι RAID5, χαλάσει κάποιος απ᾽ τους
τρεις, και πάει σε degraded mode, πώς μπορώ να ξέρω ποιον δίσκο πρέπει
να αντικαταστήσω χωρίς να χρησιμοποιήσω στηθοσκόπιο;

Τώρα το επόμενο ερώτημα. Έχω φτιάξει ένα /boot RAID1, στα sd[abc]1.
Έχω βάλει το grub στο mbr του sda, και διαβάζει το /boot απ᾽ το sda1.
Επίσης έχω βάλει το grub και στους άλλους δίσκους:

root (hd0,0)
setup (hd0)
root (hd1,0)
setup (hd1)
root (hd2,0)
setup (hd2)

Υποθέτω τώρα ότι βγάζω τον πρώτο δίσκο απ᾽ το μηχάνημα, κι έτσι το
μηχάνημα μένει με δύο δίσκους: sda (πρώην sdb) και sdb (πρώην sdc). Ο
νυν sda θα φορτώσει λοιπόν το grub από το mbr, και στη συνέχεια από
που θα διαβάσει το /boot; Όταν του λέω "root (hd1,0)" εννοώ το δεύτερο
δίσκο όπως είναι τώρα αριθμημένοι οι δίσκοι; Ή το δεύτερο δίσκο όπως
θα είναι αριθμημένοι οι δίσκοι κατά το boot; Με άλλα λόγια, το stage1
πώς γνωρίζει σε ποιο δίσκο είναι το "root";