RAID sync

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Sat Jul 12 18:24:21 EEST 2008

(Γενικά: ενώ χρησιμοποιώ LVM - αλλά όχι RAID - τα τελευταία λίγα
χρόνια σ᾽ αυτό το σέρβερ, γενικά δεν με έχει βολέψει, και έχει
αποδειχτεί ιστορικά ότι κάθε τρία περίπου χρόνια απλά του αλλάζουμε
όλους τους δίσκους, και είχα αποφασίσει να μη βάλω LVM. Όμως δεν είχα
σκεφτεί αυτή την ιστορία με το sync, η οποία αλλάζει το πράμα).

> (man xfs_growfs). Kati tetoio xreiazetai peripoy 15 deyterolepta. To
> filesystem poy exo dokimasei kai doylevei 100% einai to XFS (den
> thelei oyte umoun), alla nomizo oti kai ta ypoloipa to kanoyn ayto.

Νομίζω το έχω δοκιμάσει και με ext3 και δουλεύει. Αλλά εδώ ερχόμαστε
σε ένα άλλο πρόβλημα. Το XFS μ᾽ αρέσει και θα ήθελα να το βάλω, αλλά
επειδή η τροφοδοσία ρεύματος τομπαίρνει πολύ άσχημα (και έχει
αποδειχτεί ιστορικά ότι και τα UPS διαφόρων μεγεθών - από μικρά μέχρι
κεντρικά που κρατάνε 3 ώρες - τομπαίρνουν επίσης, ενώ τομπαίρνουν και
οι διαχειριστές τους [εγώ και άλλοι] και οι διαδικασίες συντήρησής
τους), θέλω κάτι που να αντέχει καλά σε διακοπές ρεύματος. Το ext3
είναι το μόνο που κάνει journaling στα πάντα (το XFS κάνει μόνο στα
metadata), που με ό,τι κι αν συνεπάγεται σε ταχύτητα, είναι ό,τι πιο
αξιόπιστο.

Π.χ. ανησυχώ για το email: γίνεται delivery του email στη maildir του
χρήστη, κόβεται το ρεύμα πριν το αρχείο γραφτεί, και στο επόμενο μπουτ
το xfs διαβάζει το journal, δημιουργεί το αρχείο αλλά το γεμίζει
μηδενικά.