Φορητοί κ Σβηστα

Giorgos Pallas gpall at ccf.auth.gr
Wed Jan 30 12:20:48 EET 2008

Panagiotis Palias wrote:

> Έχει ξανασυζητηθεί αρκετές
> φορές το θέμα. Προσωπικά δε με
> πειράζει να
> πάρω ένα laptop φθηνότερα επειδή
> έχει πάνω windows και
> επιδοτείται από
> τη microsoft η τιμή του, αφού ούτως
> ή άλλως θα τα ξηλώσω εντελώς ή
> θα τα
> αφήσω σε ένα μικρό partition. Αν
> έχεις την καλοσύνη πες μας
> και το
> μαγαζί που τα πουλάει άνευ
> λειτουργικό για όσους
> ενδιαφέρονται.

Δεν πάει τόσο απλά το πράμα, γιατί το 'μου αρέσει το φθηνότερο laptop
και ας είναι φθηνότερο επειδή επιδοτείται από τη microsoft' είναι σαν να
λες 'μου αρέσουν τα φθηνότερα παπούτσια και ας είναι φθηνότερα επειδή τα
φτιάχνουν παιδάκια στην Κίνα'. Η αναλογία βρίσκεται στο ότι και τα δυο
έχουν συνέπειες που είναι εκτός της στενής εικόνας Εγώ-Τα λεφτά μου-Το
προϊόν που παίρνω φθηνά.

Η συνέπεια στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι παραβιάζεται ο ελεύθερος
και υγιής ανταγωνισμός εις βάρος όσων έχουν  επιχειρηματική
δραστηριότητα που στηρίζεται σε άλλα λειτουργικά, είτε πουλώντας τα,
είτε πουλώντας support για αυτά, αφού αυτά τα λειτουργικά δεν
διαγωνίζονται με ίσους όρους πρόσβασης με τα Παράθυρα.

Εγώ πάντως δουλεύω τρια χρόνια με ένα laptop συναρμολόγησης multirama,
με όλα επώνυμα μέσα (πλην κάρτας ενσύρματου δικτύου (Marvel Minicom - η
οποία απλώς είχε κάποια μικροπροβληματάκια στην υποστήριξη από τον
kernel πριν ένα χρόνο - τώρα είναι ΟΚ)), και το οποίο το είχα πάρει με
περίπου 1500 ευρώ, με features που σε brand θα τα είχα πληρώσει 2000+
ευρώ. Ήταν η μόνη λύση για αγορά laptop άνευ λειτουργικού που είχα βρει
τότε, και δεν το μετάνιωσα ποτέ. (DISCLAIMER: δεν είμαι μέτοχος της
multirama :-P )

G.