Kinita tilefwna

DJ Art djart at linux.gr
Tue Jan 29 00:34:04 EET 2008

On Monday 28 January 2008, Spiros Bolis wrote:
> px. apo to kmobiletools, ti psaxneis
> parapanw?

Το KMobileTools δεν υποστηρίζει λειτουργία Sync.

Το μόνο πράγμα που ήθελε ποτέ να προσεγγίσει το ζήτημα Sync ήταν το
MultiSync (http://multisync.sourceforge.net/) το οποίο όπως γράφει και
στη σελίδα του είναι πλέον νεκρό και όλη η δουλειά πέφτει στο OpenSync
(http://www.opensync.org/)

Το OpenSync είναι framework. Στην παρούσα φάση και εδώ και πολύ καιρό
είναι υπό ανάπτυξη και ΘΑ χρησιμοποιηθεί από το KDE.

Μιά που με το KDE 4.0 έγινε σαλατοποίηση, το "ΘΑ" μάλλον σημαίνει KDE
4.1 ...

Από εκεί και πέρα, τα πιο αξιόπιστα κινητά αυτή τη στιγμή είναι τα Sony
Ericsson και υποστηρίζονται σε απίστευτα ικανοποιητικό βαθμό από το
Gammu (www.gammu.org, για GUI interface υπάρχει το Wammu).

Με το W/Gammu μπορείς να κάνεις *import/export* (όχι sync, προσοχή)
SIM/Phone Contacts, τη λίστα κλήσεων, το calendar (και τα todo), τα SMS
(με σωστά ελληνικά).
Προσοχή: *στο δικό του format*, *όχι* σε vcf.

Το Wammu έχει ένα File -> Read Data, στο οποίο μπορείς να
διαλέξεις .vcf, *ΑΛΛΑ* θυμάμαι πως έχει κάποιο πρόβλημα όταν του δώσεις
να ανοίξει ένα multi-contact .vcf αρχείο από το kaddressbook.

Με τα .vcf αρχεία, υπάρχει και άλλη λύση, να τα κάνεις upload  στο
κινητό και άνοιγμα μέσα από το κινητό (κάποια κινητά το υποστηρίζουν
αυτό), όμως με τα .vcf του Kaddressbook και το unicode υπάρχει ένα
θεματάκι. Σε κινητά Siemens και Sony Ericsson που έχω δοκιμάσει, το
κινητό θέλει το vcf να είναι σε quoted printable unicode μορφή. Τα vcf
που παράγει το Kaddressbook δεν είναι σε quoted printable μορφή, οπότε
πρόβλημα.

Πάντως με Sony Ericsson ειλικρινά είναι ό,τι καλύτερο έχω δεί ποτέ να
παίζει σωστά/καλά/σταθερά στο Linux. Ίσως ωφείλεται στο γεγονός πως η
Sony έκανε το καλό να ανεβάσει ένα site με πληροφορίες για developers:
http://developer.sonyericsson.com

Είναι λίγοι οι κατασκευαστές που βγάζουν τόσο πολύ info public.

Με παλιότερο Siemens που είχα, υπήρχαν πάμπολλα προβλήματα. Τη μιά
έπαιζε, την άλλη όχι. Για τα μισά μοντέλα οι τύποι του scmxx ξέρανε τις
ΑΤ εντολές, για τα άλλα μισά όχι. Ζήταγες τέλος πάντων με το scmxx να
σου φέρει data από το κινητό, τα έφερνε μισά/λειψά και άλλα τέτοια
ωραία. Με το Sony τουλάχιστον αυτά που λένε πως τα υποστηρίζουν, ε
παίζουνε τα ρημάδια. Και μάλιστα, το PC Suite που δίνει η Sony για τα
Windows δεν έχει να σώζεις τα SMS, το Wammu παραδόξως έχει και
παίζει :-P

Πάντως, ναι, είναι ένα δράμα η κατάσταση στο Linux. Στα Windows δεν
είναι τόσο πολύ καλύτερα τα πράγματα. Το Siemens δεν είχα καταφέρει
ποτέ να το κάνω να παίξει ούτε στα Windows. Το Sony παίζει το γ****,
κάνει sync κανονικά και απροβλημάτιστα με το Outlook :P
Και δεν είμαι σίγουρος για το Linux πως φταίνε οι κατασκευαστές των
κινητών. Έχουνε βγάλει το SyncML πρότυπο εδώ και αιώνες και όλα τα
κινητά πλέον παίζουν με SyncML, αλλά έλα δείξε μου *μία* από τις
σοβαρές PIM εφαρμογές στο Linux που να υποστηρίζει SyncML.

Τα καλύτερα λόγια τα έχω ακούσει για το iSync του MacOSX, πάντως (θα μου
πείς, φυσικό κι επόμενο είναι, έχουν slogan το "just works" και τα
κουραφέξαλα, αι σιχτήρ! :-P )

OpenMoko κινητό ΔΕ θα αγόραζα ποτέ. Σιγά μην το κάνουνε να κάνει sync
στο Linux, μας δουλεύουνε. Μπορεί το Mobile Inteface να γίνει develop
με open source εργαλεία, αλλά αν ποτέ βγεί τελικό προϊόν, τα end user
tools θα είναι για Windows και Mac, να μου το θυμηθείτε ...

Απεναντίας, θεωρώ πιο πιθανό μια ωραία μέρα να δουλέψει το Sync
με "proprietary" devices και ειδικά με iPhone. Είναι τόσο δημοφιλές που
όλοι θα πέσουν να χακεύουν για αυτό (κλασσικά).

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?