Linux & 4 GB

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Tue Jan 15 17:55:12 EET 2008

On Tuesday 15 January 2008 17:21:04 Christos Ricudis wrote:
> Esena an to 1985 sou elegan oti mporei mia mera na eixes anagkh gia 4GB
> mnhmhs, ti 8a eleges?

Για το 1985 δεν ξέρω, πάντως το 1987 που ο μπαμπάς μου είχε πάρει έναν
πανάκριβο IBM AT, είχε 512K RAM και ένα (μάλλον άσκοπα μεγάλο σε
χωρητικότητα) σκληρό δίσκο 20M. Οπότε θα μου φαινόταν απίθανο.

Ίσως λοιπόν να μη φταίει ο vendor, αλλά ο software vendor, γιατί ήδη
από το 1992 είχαμε 32-bits αλλά όμως έπρεπε να περάσουν τρία χρόνια
για να δώσει ο software vendor 32-bit λειτουργικό (αν μπορούμε τα
Windows 95 να τα πούμε 32-bit, που είναι ψιλοχλωμό), οπότε στο μεταξύ
έπρεπε να ταλαιπωρούμαστε με το expanded memory καθώς και το 20-bit
addressing με 16-bit segments. Η άποψή μου είναι ότι αν θέλουμε πάνω
από 4GB RAM (ή 4 πλην ό,τι πιάνει το hardware) ας βάλουμε 64 bits. Η
πολυπλοκότητα του PAE είναι τέτοια ώστε, όπως προκύπτει και στην
πράξη, δεν φαίνεται να ωφελεί τόσο.

Αλήθεια, τα Windows 3.1 δούλευαν με expanded memory; Ή έβλεπαν 32-bit
address space; (Τι ρωτάω κι εγώ τώρα, είμαι και off topic.)