Αναπαραγωγή τανίας DVD

Harris Kosmidhs hkosmidi at laboratorium.gr
Tue Jan 8 15:59:24 EET 2008

Δύο-τρείς ερωτήσεις:

1) Όταν βάζω μια τανία στον υπολογιστή αυτή ανοίγει με τον totem player.
Πως το αλλάζω να ανοίγει με το vlc (σε ubuntu)?

2) Όταν είναι μέσα η ταινία στο desktop φαίνεται το εικονίδιο του drive
με την ταινία. Απο εκεί πως μπορώ να παίξω το dvd απευθείας;

Τα παραπάνω προφανώς δεν τα ρωτάω για μένα (αρκούμε στο MPlayer
-dvd-device /dev/scd0 dvd://1) αλλά γιατί κατα καιρούς η κοπέλα μου
κάθεται στον υπολογιστή, ανοίγει το vlc αλλά άντε να καταλάβει αν πρέπει
να βάλει scd0, scd1, κτλ. (και άντε στην κοπέλα μου το μαθαίνω. σε
φίλους που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή τους φαίνεται περίεργο που
δεν μπορείς με ένα κλικ να κάνεις αναπαραγωγή του DVD)

3) Χθες πήγα να δώ μια τανία που νοίκιασα. Είδα απο κάτω ότι είχε λίγες
ελαφριές χαραγματιές, όχι κάτι τρομερό. Ξεκινάω να το βλέπω. Που και που
είχε κάτι κολλήματα. Ώσπου προς το τέλος κόλλησε τελείως. Δοκίμασα με
vlc, mplayer τίποτε. Στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κολλούσε.
Σκέφτηκα μήπως φταίει το drive αν και είναι ολοκαίνουργιο ASUS sata. Το
βάζω στο άλλο LG DVD-RW, πάλι τα ίδια. Απογοητεύτηκα και άρχισα να βρίζω
το video club. Το άφησα να το κανει Image με το k3b και το ignore read
error τσεκαρισμένο, αλλά μέχρι το πρωί πετούσε read errors σε sectors.

Τελικά η κοπέλα μου όταν πήγε σπίτι της με ειδοποίησε ότι πολυ απλά το
έβαλε στα windows της και με διπλο κλικ έπαιξε και είδε απο το σημείο
που την αφήσαμε χωρίς κανένα κόλλημα!

Τέσπα, η ερώτηση είναι τι μπορεί να φταίει και στον υπολογιστή μου να
κολλάει σε διάφορα σημεία, ενώ σε άλλον υπολογιστή να παίζει μια χαρά;
Είναι θέμα hardware ή και θέμα Player. Γιατί το σύστημά μου είναι 1ος
μήνα με ολόφρεσκεια εγκατάσταση. Και ο λόγος που κάνω την ερώτηση είναι
ότι κατα κύριο λόγω τις ελάχιστες φορές που βλέπω dvd κολλάνε στο 80%
των περιπτώσεων.