problima me ellinika

Nick Demou ndemou at gmail.com
Tue Feb 26 23:09:11 EET 2008

2008/2/26 basilis tsapas <tsapi at tsapas.gr>:
> Αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα, για το οποίο googlισα μεν, δεν
> [...]
>  Βλέπω κανονικά όλα τα ελληνικά filenames. Όταν ανοίγω έγγραφα του
>  word, sheets του excel κτλ βλέπω κανονικά όλα τα ελληνικά. Όταν
>  όμως ανοίγω αρχεία που έκανα με απλούς text editors σε windows
>  (πχ με τον text editor του total commander) δεν βλέπω ελληνικά
>  αλλά μπαρμπούτσαλα.. Υπόψιν ότι αυτά τα αρχεία, ακόμα και όταν τα
>  [...]
>  Όταν τα συγκεκριμένα αρχεία τα ανοίγω μέσω windows pc (αφού κάνω
>  δηλαδή mount το share σε ένα windows pc) βλέπω τα ελληνικά
> [...]

:) ψυχραιμία
τα text αρχεία των windows είναι κωδικοποιημένα κατά windows cp1253
ανοίγοντας τα απο linux με UTF-8 default locale προσπαθεί να τα
ανοίξει ως UTF-8 οπότε... μπαρμπούτσαλα.
Τρέξε το gedit και κάνε ΜΕΝΟΥ->αρχείο->άνοιγμα και επέλεξε πρώτα
"Ελληνική WINDOWS-1253" στο combo box "κωδικοποίηση χαρακτήρων" και
μετά άνοιξε ένα απο τα αρχεία. Θα ανοίξει κανονικά

console tips I bet you wanna know about:

$ file somefile.txt
somefile.txt: ISO-8859 English text
$ iconv -f WINDOWS-1253 -t UTF-8 somefile.txt > somefile.utf8.txt
$ file somefile.utf8.txt
somefile.txt: UTF-8 Unicode English text