GRUB + USB disk

Christos Nouskas nouskas at freemail.gr
Sun Feb 3 06:52:04 EET 2008

Nikos Kanellopoulos wrote:
> [...]
> Θα μου πείτε, ποιο λειτουργικό. Έστω ότι θέλω να κάνω chain loading.
> (H ιδέα ήταν να δοκιμάσω το Leopard, και μόνο στον φορητό είχα
> κατάλληλο hardware).
> To πρόβλημα είναι ότι ενώ βλέπω τον USB δίσκο από το BIOS και μπορώ να
> τον επιλέξω ως συσκευή, από το GRUB παίρνω το μήνυμα ότι δεν υπάρχει ο
> δίσκος που ζητώ:
> "Error 21: Selected disk does not exist"
>
> Στο menu.lst είχα κάτι σαν:
> rootnoverify (hd0,3)
> chainloader (hd1,0)+1
>
> Μήπως αυτό συμβαίνει διότι απαιτούνται drivers που εκείνη τη στιγμή

 Ο πυρήνας δεν έχει φορτωθεί στο σημείο αυτό, απλώς το grub δεν μπορεί
(μάλλον...) να δεί τον usb δίσκο μέσω του hd0. Δοκίμασες να εγκαταστήσεις
το grub στον usb δίσκο και να ορίσεις ως πρώτο boot device το usb; Θές
κάτι σαν grub-install --no-floppy --root-directory=. /dev/sdX

> Με την εντολή grub μέσα από το linux, αν δώσω "cat (hd + TAB" μου
> βγάζει ως πιθανή συμπλήρωση και τον USB δίσκο. Από το command line του
> GRUB κατά το boot (πατώντας c αφού φάω τη φόλα), η ίδια εντολή βρίσκει
> μόνο τον SATA δίσκο (μόνο τον hd0).
>
> Μπορεί να γίνει κάτι;
>
> Θυμάμαι ότι παλιά είχα καταφέρει να μπουτάρω linux από USB δίσκο (άλλο
> PC, άλλος δίσκος).

 Επειδή χρειάστηκε να κάνω πρόσφατα ένα φλασάκι να μπουτάρει linux και
επειδή δεν συμπαθώ το grub ιδιαίτερα, χρησιμοποίησα την έξοχη λύση του
syslinux (extlinux για ext2/3 partitions). Το chain loading που
χρειάζεσαι είναι παρόν (αντιγράφω από το man page):

The SYSLINUX series boot loaders support chain loading other operating
systems via a separate module, chain.c32 (located in
com32/modules/chain.c32).  To use it, specify a LABEL in the
configuration file with KERNEL chain.c32 and
APPEND [hd|fd]<number> [<partition>]

--
   #######	"We are Pentium of Borg. Division is futile.