system monitoring

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Wed Dec 17 15:05:15 EET 2008

Tzikas Dimitris wrote:
> Psaxe gia to gkrellm
> ean katalava kala ti 8eleis 8a se kalipsei

Ευχαριστώ. Δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ, αλλά έχω την εντύπωση πως
πρόκειται για ένα γραφικό μόνο πρόγραμμα (χρειάζεται οπωσδήποτε Χ) που,
επιπλέον, δεν κρατάει τα δεδομένα σε κάποιου είδους βάση δεδομένων, αλλά
δείχνει απλά τις στιγμιαίες τιμές. Προσωπικά, δεν θα με κάλυπτε, εφόσον
μιλάμε για server, αλλά, για να πω και την αλήθεια, ούτε για desktop.

Έχω χρησιμοποιησει:

1) Μερικά shell scripts που ενημέρωναν τα RRDs και μερικά άλλα scripts
που δημιουργούσαν τα διαγράμματα. Ένα μπάχαλο!
2) Cacti + διάφορα scripts, τα οποία έτρεχε το cacti απ'ευθείας.
3) Munin + διάφορα scripts. Πολυ καλό, αλλά το παράτησα (κόλλημα με το
cacti)
4) Cacti + SNMP(αποκλειστικά). Φυσικά, δεν ήταν διαθέσιμα όλα τα
στατιστικά μέσω SNMP, αλλά γι'αυτό το σκοπό έτρεχα μια "ιδιοκατασκευή"
που, από τη μία φόρτωνε τα στατιστικά που με ενδιέφεραν (το καθένα με το
δικό του OID) σε μια βάση δεδομένων στο /dev/shm και από την άλλη
χρησιμοποιούνταν από τον snmpd ως πηγή των δεδομένων, τα οποία έπαιρνε
από τη βάση στο /dev/shm. Είχε κάποια πλεονεκτήματα, αλλά και κάποια
σοβαρά μειονεκτήματα. (Σε δουλειά να βρισκόμαστε)
5) Collectd. Δυστυχώς κάνει μόνο το collecting, αλλά το κάνει όπως
πρέπει (ακόμα και όταν αυτό γίνεται ανά 1 λεπτό): γρήγορα. Aπό την άλλη,
δεν περιέχει κάποιο σοβαρό frontend. Αλλά όπως προέγραψα, ήταν μια καλή
ευκαιρία για να φτιάξω ένα web-based RRD frontend ακριβώς όπως το θέλω.