Re: Σέρνεται ο δίσκος σε AHCI controller

basOS G noxelia at gmail.com
Mon Aug 18 19:28:56 EEST 2008

> *Δυστυχως* και για του λογου το αληθες στο δικο μου πισι που εχει τον
> ICH6M και προκειται για ενα ΤΟΣΙΜΠΑ λαπτοπ με ουμπουντου τα πραματα ειναι
> οπως τα λες : Το DMA den douleuei...

*Τελος* για να μη μακρυγορω απο οτι καταλαβαινω υπαρχει θεμα με το ICH6.
<history> Καποιοι καποτε (στο 2006 κοντα) ειχαν βγαλει ενα patch γιατι λεει
το libsata (η καινουρια υποδομη για sata δισκους στον kernel) δεν υποστηριζε
dma, ουτως ωστε να παιζεις με τον clasic ata driver. Τωρα δεν πρεπει να
ισχυει αυτο. Επισης υπαρχει ενα μπερδεμα με ata δισκους που παιζουν σε sata
controllers. [.....]</history>

Eλυσα το προβλημα με ενα kernel recompile απο οπου εβγαλα το IDE_GENERIC
(ηταν στο yes και μαλλον αυτο αναλαμβανε τον controller εξου και ο δισκος να
ειναι hda, ΠΡΙΝ το dmesg ελεγε κατι για generic E-IDE controller) ενω αφησα
μεσα το ATA_PIIX ::Intel ESB, ICH, PIIX3, PIIX4 PATA/SATA support (κατω απο
το section για sata controllers). Ο δισκος τελικα εγινε sda και στο dmesg .
Δηλαδη καποιοι controlers οπως ο δικος μου , μπορουν να χειριζονται απο δυο
drivers. Μαλλον ο sata ειναι οκ πια με το θεμα του dma. Σε μενα υπηρξε
μεγαλη διαφορα. POC :

dd if=/dev/zero of=~/skat count=100K bs=1K conv=fdatasync
102400+0 records in
102400+0 records out
104857600 bytes (105 MB) copied, 6,87823 s, **15,2 MB/s**

hdparm -tT /dev/sda
/dev/sda:
 Timing cached reads:   1614 MB in  2.00 seconds = 807.43 MB/sec
 Timing buffered disk reads:  100 MB in  3.04 seconds =  **32.90 MB/sec**

Το τιπ που ειπα μαλον ειναι αχρηστο μιας και δεν υπαρχει υποστηριξη hdparm
με το libsata. Πριν δουλευε γιατι οπως ειπαμε ειχε αναλαβει ο IDE  driver
 hdparm -v /dev/sda

/dev/sda:
 IO_support    =  0 (default)
16-bit)
 HDIO_GET_UNMASKINTR failed: Inappropriate ioctl for device
 HDIO_GET_DMA failed: Inappropriate ioctl for device
 HDIO_GET_KEEPSETTINGS failed: Inappropriate ioctl for device
 readonly      =  0 (off)
 readahead     = 256 (on)
 geometry      = 7296/255/63, sectors = 117210240, start = 0

Ειναι λιγο messy, αλλα ταχει αυτα το open source !

ΥΓ: Παλι καλα που εκανες το post γιατι ακομα δε θα μπορουσα να ακουω σωστα
μουσικη ενω δουλευω!